Home » Zoekwoorden onderzoek

Zoekwoorden onderzoek

Zoekwoorden onderzoek uitbesteden

Zoekwoorden zijn belangrijk voor de vindbaarheid in de zoekmachines. Het zijn zoekwoorden waarop jouw website gevonden kan worden. Deze zoekwoorden moeten relevant zijn voor het product dat je verkoopt of de dienst die je aanbiedt. Maar welke zoekwoorden moet je nu echt gebruiken? Om daar achter te komen is zoekwoordenonderzoek onmisbaar. Dit vergt enige expertise en daarom kiezen veel bedrijven ervoor om zoekwoordenonderzoek uit te besteden. Digital Movers helpt je natuurlijk graag met jouw zoekwoordenonderzoek. Laten we eens nader bekijken wat keyword onderzoek eigenlijk is en waarom het zo belangrijk is.

✔️ Gecertificeerd Google Partner bureau
✔️ Duurzaam op de nummer één positie in Google
✔️ Tools voor zoek
✔️ Resultaatgericht team van specialisten

Boek jouw gratis 30 minuten consult!
Outsource Keyword Research_digital_movers

Wat is zoekwoorden onderzoek?

Zoekwoorden onderzoek is het doen van onderzoek naar woorden die mensen in de zoekmachine gebruiken om oplossingen voor hun problemen te vinden of naar bepaalde kansen te zoeken. Dit zijn de termen waarop vaak wordt gezocht, de termen die je in Google invoert wanneer je een zoekopdracht uitvoert. Zoekwoorden zijn gebaseerd op diensten of producten. Als je geen keyword onderzoek doet, weet je niet hoe je je content moet schrijven of nog belangrijker: waar je als bedrijf op gevonden wil worden. Soms denk je misschien dat je de zoekwoorden zelf wel kunt bedenken, maar onderzoek levert altijd veel meer suggesties op dan je dacht. Met zoekwoordenonderzoek creëer je als het ware een woordwiel, waarop je je copy, URL-structuur en alles binnen je website baseert.

Waarom is zoekwoorden onderzoek belangrijk?

Zoekwoorden onderzoek is belangrijk voor de vindbaarheid van jouw website. Natuurlijk wil je hoog in de zoekresultaten van de verschillende zoekmachines staan. Google is de meest gebruikte zoekmachine en daarom wordt vaak gesproken over ‘hoger scoren in Google’. Als je een betaalde zoekwoorden onderzoek tool gebruikt, kun je bijvoorbeeld ook de zoekvolumes zien. Zo weet je precies hoe vaak er op bepaalde zoekwoordcombinaties wordt gezocht.

Lees de verhalen achter onze vorige SEO projecten

Plastic_Road_Digital_Movers_3

10 mei 2022

PlasticRoad | Zichtbaarheid vergroten bij de gemeente en meer B2B leads realiseren

Wat zijn de voordelen van zoekwoorden onderzoek?

Zoekwoorden onderzoek is dus onderzoek doen naar belangrijke zoekwoorden en is belangrijk voor de vindbaarheid van jouw website. Maar wat zijn nu de concrete voordelen van zoekwoordenonderzoek? We hebben ze hieronder voor je op een rijtje gezet:

  • Je krijgt inzicht in hoe uw doelgroep op zoek is naar jouw dienst of product.
  • Je weet beter hoe je jouw content moet inrichten om verkeer naar jouw website te leiden.
  • Het aantal bezoekers op je website zal toenemen wanneer je de content aanpast.
  • De positie van je website in Google zal toenemen.
  • Het brengt je relevante bezoekers die echt op zoek zijn naar informatie op jouw website.

Als je wilt profiteren van zoekwoordenonderzoek, is het belangrijk dat dit op een gedegen manier gebeurt. Als je bijvoorbeeld ook de zoekvolumes en concurrentie voor de zoektermen kunt zien, kun je hier beter op inspelen dan wanneer je alleen een lijst met zoekwoorden ziet. Een professional kan je hierbij helpen. Neem gerust contact op met Digital Movers om te informeren naar de mogelijkheden om zoekwoordenonderzoek aan ons uit te besteden.

Welk type trefwoorden bestaan er voor zoekwoorden onderzoek?

Informatieve zoekwoorden

Dit zijn zoekwoorden waarbij de zoeker op zoek is naar een antwoord op een specifieke vraag of naar algemene informatie. Meestal raak je een persoon in de oriëntatiefase.

Navigerende zoekwoorden

In dit geval worden de zoekwoorden die door de gebruiker worden ingetikt gebruikt om een specifieke website of pagina te vinden. Ze zijn verder in hun reis om te vinden wat ze nodig hebben.

Commerciele zoekwoorden

Met dit soort zoekwoorden zoekt de zoeker naar specifieke merken of diensten om hun probleem op te lossen. Ze zijn zich meestal al bewust van wat ze willen en zoeken naar de beste oplossing.

Transactionele zoekwoorden

Deze zoekwoorden zijn gericht op actie en op aankoop. In deze fase is de zoeker op zoek naar de aankoop van een item of een dienst. Ze zijn meestal niet echt in meer informatie over het product of de dienst, terwijl ze een hoge intentie hebben.

Wanneer doe je zoekwoordenonderzoek?

Vaak wordt zoekwoorden onderzoek pas opgezet als een website al een tijdje draait en dat is natuurlijk ook prima om de website te verbeteren. Het is echter nog beter als je vanaf het begin zoekwoordenonderzoek doet. Vaak denk je een idee te hebben op welke termen jouw klanten zoeken, maar dat kan soms anders zijn. Als je echt wilt weten welke zoekwoorden relevant zijn voor jouw website, is een zoekwoordenonderzoek onmisbaar. De zoekwoorden die uit dit onderzoek komen, vormen de basis voor de content op jouw website.

Hoe werkt zoekwoorden onderzoek precies?

Zoekwoorden onderzoek is niet zo eenvoudig als je misschien denkt. Als je zoekwoorden onderzoek gaat doen, begin je met het in kaart brengen van je product of dienst. Het belangrijkste zoekwoord voer je in een keyword planner in, of tools zoals Semrush die wij gebruiken, die je allerlei suggesties geeft. Met deze zoekwoorden kun je verder. Het is belangrijk om uit te zoeken hoe de concurrentie scoort voor deze zoekwoorden en met welke combinaties jouw website de meeste kans heeft om hoger te scoren.

Waarom wil je zoekwoorden onderzoek uitbesteden?

Een zoekwoorden onderzoek is dus noodzakelijk om hoger te scoren in de zoekmachine. Jouw website komt dan eerder onder de aandacht van prospects en dit maakt jouw sales proces een stukje makkelijker. Het is natuurlijk wel belangrijk dat het zoekwoordenonderzoek op de juiste manier gebeurt. Alleen met de juiste keywords zal jouw website scoren. Welke zoekwoorden scoren hoog en welke minder? SEO specialisten weten hier alles van. Zij kunnen jouw website analyseren, op de juiste manier zoekwoordenonderzoek doen, Google Trends op een rijtje zetten en een complete SEO strategie voor jouw  bedrijf opstellen. Ben je klaar voor nieuwe prospects? Digital Movers helpt je graag verder.

Onze gewaardeerde klanten. Is jouw organisatie de volgende?

Anna_Digital_Movers

Neem contact op met onze SEO specialisten

Klaar om te ontdekken hoe we jouw bedrijf samen digitaal kunnen laten groeien met SEO? Neem contact op! Wij helpen je graag.

+31 (0)30 22 72 922info@digitalmovers.nlLiever koffie?