Home » Social Media Adverteren

SOCIAL ADVERTEREN UITBESTEDEN

Social media is not about creating a great brand. It’s about acting as if you already have one.

Jouw gebruiker besteed een hoop tijd op social media zoals Facebook, LinkedIn en Instagram. Door de tijd die ze daar spenderen laten ze een hoop data achter. Data als leeftijd, plaats en interesse. Dankzij social advertenties kunnen bedrijven steeds beter targetten op de doelgroep waar deze zich op richten.

Uit ervaring blijkt dat de kans op een conversie toeneemt wanneer je de juiste boodschap op het juiste moment aanreikt aan jouw consument. Dit is precies de reden waarom social adverteren onderdeel is van de meeste online marketing campagnes. Daarnaast is het enorm belangrijk dat je de juiste boodschap weet over te brengen met de juiste content.

Besteed adverteren op social media uit.

Social ads stellen jouw organisatie in staat om jouw doelgroep makkelijk te bereiken en via deze kanalen de verkoopdoelstellingen te bereiken. Wanneer je jouw social ads uitbesteedt aan Digital Movers, kun je verwachten dat we jouw doelgroep door elke fase van hun reis zullen begeleiden. Wij helpen de klant jouw merk te laten herkennen en ze uiteindelijk te laten kopen via social media kanalen.

Bewustzijnsfase: In deze fase gaan we je merk via social media aan consumenten laten zien – we verwachten niet dat ze meteen iets gaan kopen, maar we werken aan de bekendheid van je bedrijf.

 

Interessefase: Branding en sales komen samen in deze hybride fase. De doelgroep wil op termijn een product bij jullie kopen en vergelijkt jouw producten/diensten met de concurrent. We overtuigen ze met jullie advertenties. Door actief gebruik te maken van social advertising (bijv. Retargeting) wordt je niet vergeten en nodigen wij de doelgroep uit om de webshop of website opnieuw te bezoeken.

 

Aankoopfase: Door het aanbieden van een advertentie op maat – bijvoorbeeld met een persoonlijke korting of een review van eerdere consumenten – overtuigen we de potentiële koper om bij jullie de aankoop te doen. Zo doorlopen we de gehele klantreis met de juiste boodschap op het juiste moment.

Waarom moet jij geïnteresseerd zijn in social media ad campagnes?

Wat is het belangrijkste voordeel van adverteren via sociale media? En waarom zou je het belangrijk moeten vinden? Adverteren op social media heeft veel voordelen. We zullen er enkele uitlichten, zodat je een beter beeld krijgt van wat je eruit kunt halen.

  • Specifieke targeting

Zoals je weet maakt social media het mogelijk om mensen te targeten met een bepaalde interesse. Dit betekent dat je mensen kunt targeten op specifieke interesses die verband houden met jouw merk.

  • Dataverzameling

Social media-advertenties bieden ook de mogelijkheid om bijvoorbeeld één reclameboodschap te testen aan verschillende doelgroepen om te zien welke er het beste presteert. Het biedt ook de mogelijkheid om verschillende visuele variaties te testen, zodat je data verzamelt over wat jullie doelgroepen leuk vinden en wat niet.

 

  • Online succes doormeten

Doelen stellen en de mogelijkheid om deze resultaten te meten. Wanneer je advertenties op sociale media uitbesteedt aan Digital Movers, kunnen we je helpen jullie doelen voor sociale media te bepalen. Het is voor de meeste organisaties nog steeds moeilijk om doelen te stellen, waardoor het meten van succes moeilijk wordt. Wij helpen jullie hierbij zodat we precies zien of we wel of niet succesvol zijn.

  • Meer verkeer, conversie en leads genereren

Tegenwoordig zitten de meeste mensen op social media, het gebruiken van social ads adverteren is de beste oplossing om potentiële klanten te bereiken via Instagram en Facebook. Terwijl je beter zichtbaar bent met jouw advertenties, kun je verkeer naar je website leiden en leads en conversie genereren. Met een goed geformuleerd advertentieplan voor sociale media kan een bedrijf zijn verkoop en winst 100% verbeteren.

KLAAR VOOR JE SOCIAL MEDIA MOONSHOT?

Outsource_Social_Media_Advertising_Digital_Movers

Verwachtingen die je mag hebben wanneer je social ads uitbesteed

Zoals we al beschreven, wordt adverteren op sociale media perfect gebruikt wanneer je specifieke doelgroepen met specifieke interesses wil targeten. Dit kan door een campagne op te zetten met de juiste content en de juiste boodschap. Bij het uitbesteden van social media-advertenties aan Digital Movers kun je het volgende verwachten.

Doelen stellen

Wat wil je bereiken met social media advertenties? Welke marketingdoelen zijn er al? Zijn deze doelen realistisch? Hoe meten we het succes van social media?

Content feedback of creatie

Een succesvolle social media-campagne is sterk afhankelijk van hoe de content wordt vormgegeven. We werken het liefst met video. Bij sociale media draait alles om waardevolle content omdat dit een van de parameters is die deze platformen meenemen in het vertoningsaandeel van jouw ad. Het is daarom buitengewoon belangrijk dat jullie content blijft hangen en dat mensen er interactie mee zullen hebben en dus naar jullie website doorklikken of een andere actie doen. Digital Movers kan jullie ondersteunen bij het maken van content of het geven van feedback daarop.

Kanalen en tone of voice

Gebruikt jouw doelgroep social media? Zo ja: welke kanalen? Hoe wil je de doelgroep aanspreken, welke tone of voice past bij jouw bedrijf? Welke soorten content zien ze normaal gesproken.

Doelgroep creatie

De campagne begint met een doelgroep en dit wordt tijdens de campagne voortdurend verder ontwikkeld. Terwijl we meer gegevens verzamelen, kunnen we ook het publiek voor conversie verbeteren.

Opzetten, bewaken en plannen

De campagne is opgezet met de juiste content en teksten. We zetten het op en volgen de campagne in de loop van de tijd. We optimaliseren waar nodig om de beste resultaten te behalen.

Rapportages

Ten slotte is het belangrijk om te meten welke advertenties van jullie organisatie goed scoren. Digital Movers rapporteert maandelijks en maakt waar nodig aanpassingen op basis van de resultaten.

Social media kanalen

Sociale media is een brede term, dus het is voor de meeste mensen nodig om te specificeren wat we bedoelen met sociale media. We specificeren drie soorten sociale media binnen Digital Movers: LinkedIn-advertenties, Instagram-advertenties en Facebook-advertenties. We zullen ze hieronder één voor één uitlichten.

Facebook Advertenties

Het grootste sociale netwerk op dit moment is zeker Facebook met meer dan 9,4 miljoen mensen die het gebruiken. Het Facebook advertentieplatform biedt uitgebreide mogelijkheden om binnen de customer journey jouw doelgroep te segmenteren en te bereiken. Met Facebook-advertenties is het uiterst eenvoudig om jouw specifieke doelgroep te targeten met een specifieke boodschap.

 

Om te adverteren op Facebook bieden ze bedrijven het Facebook Business Ads-manageraccount aan. Vanuit dit bedrijfsmanageraccount worden Facebook-advertentiecampagnes opgezet, gelanceerd en beheerd op Facebook. Facebook-advertenties bieden bedrijven de mogelijkheid om jouw websitebezoekers opnieuw te bereiken met retargeting-campagnes, gericht op specifieke groepen mensen op basis van specifieke kenmerken zoals interesses, leeftijd, locatie, geslacht en bijvoorbeeld opleidingsniveau. Op basis van de initiële doelgroepen en de pixeltracking zijn wij in staat om vergelijkbare doelgroepen te creëren. Door middel van pixeltracking en het tonen van relevante advertenties bereik je doelgroepen met campagnes gericht op bereik, engagement lead generatie en conversie. Er zijn meerdere opties om jouw advertenties binnen het Facebook-netwerk weer te geven: via de tijdlijn, in de Facebook-verhalen of bijvoorbeeld aan de rechterkant van de tijdlijn. Wanneer we beginnen met adverteren, streven we altijd naar de beste plaatsingen van jullie advertenties.

Instagram advertenties

Naast Facebook is een van de meest gebruikelijke manieren om te adverteren en je publiek te bereiken via Instagram. Je kunt adverteren en mensen bereiken naast de organische reguliere post die je zelf plaatst. De advertenties die je op Instagram kunt plaatsen zijn swipe of klikbaar en verschijnen vaak als korte video van maximaal 15 seconden, als afbeelding met producttags of als carrouseladvertentie waarbij de doelgroep langs meerdere foto’s kan swipen. We kunnen ook aangepaste ervaringen voor jullie organisatie bouwen om de doelgroep een ervaring te bieden die ze nog nooit eerder hadden. Binnen dit platform bieden zij jou de mogelijkheid om jou websitebezoekers opnieuw te bereiken met retargetingcampagnes, gericht op specifieke groepen mensen op basis van specifieke kenmerken zoals interesses, leeftijd, locatie, geslacht en opleidingsniveau. Nogmaals, content is uiterst belangrijk om impact te hebben op de doelgroep.

LinkedIn advertenties

LinkedIn Ads zijn de perfecte manier om jouw zakelijke doelgroep mee te bereiken. LinkedIn is het grootste onlinenetwerk voor professionals ter wereld. Wanneer jij B2B probeert te adverteren, is dit platform het meest geschikt. De kracht van LinkedIn-advertenties voor bedrijven ligt voornamelijk in het bereiken van een specifieke doelgroep door middel van hypertargeting. Bij het gebruik van hypertargeting is het ook makkelijker om leads te genereren en de juiste boodschap aan de juiste doelgroep over te brengen.

LinkedIn is erg interessant en veelzijdig voor de B2B-wereld. Het biedt bijvoorbeeld een Lead gen-formulier waarmee je leads kunt genereren binnen het LinkedIn-platform.

Social Media Advertising Certification By Hootsuite

Social Media Advertising Certification By Hootsuite

  • Door de industrie erkende certificering die onze expertise met de essentiële elementen van sociale marketing aan klanten en werkgevers laat zien.

Get in touch, no strings attached!

Denk je dat jij een Social Media Advertising specialist wil inhuren? Neem contact met ons op en wij laten jouw de mogelijkheden zien.

KLAAR VOOR JOUW SOCIAL MEDIA ADS MOONSHOT?