Skip to main content
Home » Programmatische Display-advertenties

Programmatische Display-advertenties

It’s no longer about mad men, it’s about math men!

BEREIK UW DOELGROEP MET PROGRAMMATIC DISPLAY ADVERTISING

Programmatische display-advertenties

Meer bereik nodig om op het juiste moment op een persoonlijke manier merkbekendheid te creëren? Hoe kan je dat doen? Programmatic display advertising kan dat voor u doen, maar wat is het precies?

Programmatisch inkopen is, met behulp van software, realtime bieden (RTB) op advertentieruimte om in een bepaalde context een specifieke advertentie aan een individuele consument te tonen.

Programmatisch inkopen kan worden gezien als het volledig automatisch inkopen van een advertentieruimte. Algoritmes analyseren het online gedrag van consumenten op basis van cookies en big data en bepalen of bepaalde mensen de juiste doelgroep zijn voor jouw specifieke advertentie.

In theorie worden de advertenties altijd op het juiste moment en op de juiste plaats aan de juiste klant getoond. Dit verklaart ook waarom je ineens alle banners van vakantieplekken ziet als je net hebt gezocht naar je volgende vakantie.

Het gebruik van programmatische display-advertenties

Door gebruik te maken van dynamische & rich media banners, tekstadvertenties, video en allerlei andere methoden brengen de specialisten van Klik digital uw website onder de aandacht van uw favoriete doelgroep. We gebruiken big data en perfecte segmentatie die beschikbaar is via programmatische platforms en op deze manier is het gemakkelijker om potentiële klanten op individuele basis te targeten met relevante display-advertenties terwijl ze op internet surfen.

Hoe werkt het?

De zogenaamde programmatische campagnes draaien op demand-side platforms (DSP’s) die adverteerders helpen beslissen welke advertentievertoning ze willen kopen. Het biedsysteem dat hierachter zit is vergelijkbaar met dat van Google Adwords, maar wij bieden op vertoningen in plaats van klikken. Dit maakt je campagne super relevant bij activiteiten in de bovenste trechter, zoals het creëren van bekendheid en bereik. De DSP’s gebruiken de biedingen die ze krijgen om advertenties weer te geven aan uw doelgroepen op de door u gekozen sites. Dit biedt u de mogelijkheid om volledige controle te hebben over waar uw advertenties worden geplaatst.

Voordelen van programmatisch adverteren

Uit onderzoek van The Boston Consulting Group blijkt dat programmatic marketing gemiddeld resulteert in een 32% lagere CPA (Cost Per Acquisition). In een ander onderzoek realiseerde KLM zelfs een daling van 50% in hun CPA en een stijging van hun ROI van 200%. Dit betekent dat de meeste van uw kosten per acquisitie dalen.

Omdat programmatic u de mogelijkheid biedt om 1-op-1 met uw gebruiker te communiceren, biedt het de mogelijkheid om gepersonaliseerde berichten te creëren. Dit zorgt voor een positieve merkbeleving. Naast deze bovenstaande voordelen biedt het ook realtime gegevens en inzichten omdat u geautomatiseerde technologie gebruikt. U kunt nu eenvoudig bijhouden waar uw advertentie wordt weergegeven en hoeveel betrokkenheid deze ontvangt, en uw campagne aanpassen zoals u dat wilt.

Chat openen
1
👋 Samen online groeien en mooie resultaten behalen? 📈 Stuur ons een WhatsApp berichtje en ontvang meer informatie!