Home » Pinterest ads

Pinterest adverteren

Pinterest advertentie bureau

Haal je al het maximale uit Pinterest advertenties voor jouw bedrijf? Breng jij je product of dienst al onder de aandacht via dit social media kanaal? Schakel dan een Pinterest ads bureau in.

Met meer dan 459 miljoen dagelijkse gebruikers wereldwijd, en 4,6 miljoen unieke bezoekers per maand, blijft de populariteit van Pinterest stijgen. Pinterest laat in 2021 een groei zien van 10% in het aantal unieke bezoekers per maand, ten opzichte van 2020. Pinterest behoort nog niet tot de ‘grote 5’, met WhatsApp, Facebook, YouTube, Instagram en LinkedIn boven zich. Toch maakt deze snelle groei, gecombineerd met de mogelijkheid om sinds 2019 te adverteren op Pinterest, Pinterest een interessant platform voor je bedrijf. Huur snel je Pinterest Ads bureau in en lees meer over onze diensten.

✔️  Direct resultaat met Pinterest advertenties
✔️ Persoonlijk en blijven contact
✔️ Resultaat gericht team van specialisten.

Boek jouw gratis 30 minuten consult!
pinterest ad agency_digital_movers

Wat zijn Pinterest advertenties?

Pinterest advertenties zijn advertenties die op het Pinterest-platform worden toegepast. Mensen die op Pinterest zitten willen actie ondernemen. Ze zitten op Pinterest omdat zij het dagelijkse leven op willen fleuren, speciale momenten te vieren en plannen te maken voor de toekomst.

Mensen gebruiken Pinterest wanneer ze iets nieuws willen, maar nog niet weten wat ze willen. Je kan het zien als een visuele zoekmachine dat mensen op ideeën brengt die precies bij hen passen. Mensen hebben namelijk niet altijd de woorden om te beschrijven wat ze zoeken. Door op Pinterest te bladeren, verfijnen mensen hun smaak en vinden ze het perfecte idee.

Mensen die Pinterest gebruiken doen dit meestal met drie soorten intenties: browsen voor inspiratie, winkelen voor producten of het leren van nieuwe vaardigheden. Met advertenties die worden geplaatst  op het moment dat mensen inspiratie zoeken breng je publiek van idee naar ‘ik heb het gedaan’.

 

Welke doelgroep kun je bereiken met Pinterest advertenties?

Elk social media platform heeft zijn eigen doelgroep. Als je Pinterest advertenties gaat gebruiken, dan richt jij je op een doelgroep tot 431 miljoen mensen die maandelijks van Pinterest gebruik maken om ideeën en inspiratie op te doen voor hun volgende aankoop. Ondanks dat de gebruikers van Pinterest bestaan uit een brede doelgroep en het platform op wereldwijd niveau gebruikt wordt, bestaat het merendeel van 60%  het internationale publiek uit vrouwen. De overige 40% van de doelgroep bestaat uit mannelijke pinners en Generatie Z.

Je kunt je doelgroep bereiken via verschillende targetingmogelijkheden binnen Pinterest. Met automatische targeting kiest Pinterest je doelgroep op basis van details van je pin. Andere opties om je doelgroep te bereiken, zijn onder meer targeting op basis van interesses, je klantenlijsten, demografische gegevens, zoekwoorden of gelijkaardige doelgroepen.

Lees de verhalen achter onze eerdere social ads projecten

Hoe maak je een Pinterest ad?

Je kunt je doelgroep bereiken via verschillende targeting opties binnen Pinterest. Met automatische targeting kiest Pinterest je doelgroep op basis van details van je pin. Andere opties om je doelgroep te bereiken zijn targeting op basis van interesses, je klantenlijsten, demografische gegevens, trefwoorden of vergelijkbare doelgroepen.

Pinterest standaard advertenties

Presenteer jouw producten en inhoud in een eenvoudig verticaal of vierkant afbeeldingsformaat.

Pinterest video advertenties

Trek de aandacht en vertel een sterk verhaal met het visueel aantrekkelijke videoformaat.

Pinterest shopping advertenties

Met dit advertentieformaat kun jij jouw productgroepen die je hebt toegevoegd aan catalogus als winkeladvertenties, zodat je doelpubliek wordt geïnspireerd door jouw producten.

Pinterest carousel advertenties

Voeg nog meer diepte toe door je publiek te laten swipen over verschillende afbeeldingen in één advertentie.

Pinterest collectie advertenties

Toon je producten in actie met een hybride formaat dat lifestylebeelden afwisselt met video.

Wat zijn de voordelen van Pinterest advertenties?

We hebben al gekeken naar wat Instagram ads zijn en welke doelgroep je kunt bereiken met dit soort advertenties. Maar wat zijn de voordelen van Instagram advertenties? We hebben ze hieronder voor je op een rijtje gezet:

  • Pinterest is een platform dat voor elk bedrijf een kans is.
  • De targeting is zeer breed met Pinterest advertenties, waardoor je optimaal je doelgroep kunt bereiken.
  • Pinterest biedt oplossingen voor elke fase van de customer journey: awareness, consideration, conversion en offline selling.
  • 2,3 keer efficiëntere kosten per conversie en 2 keer hoger rendement op advertentie-uitgaven voor retailmerken in vergelijking met andere social media kanalen.
  • Pinterest biedt eenvoudige en flexibele tools om advertenties te maken. Je kunt in een paar stappen advertenties maken van organische pins vanaf je telefoon, of campagnes opzetten en bewerken binnen Pinterest Ads Manager.
  • Duidelijk inzicht in de resultaten van je Pinterest advertenties met Pinterest Analytics.

Inzicht in Pinterest advertentieresultaten

Met Pinterest advertenties heb je altijd duidelijk inzicht in de resultaten, zodat je precies kunt zien wat de campagne je oplevert. Pinterest Analytics geeft inzicht in engagement voor al uw pins, wat mensen doen met content die ze hebben opgeslagen van uw account, uw beste pins en doelgroepstatistieken.

We gaan graag met u om de tafel zitten om de resultaten te bespreken en verbeterpunten te ontdekken. Dankzij de transparantie van Pinterest Analytics kun je heel gericht te werk gaan en een advertentiecampagne bijsturen waar nodig. Zo kunt u keer op keer een grote doelgroep bereiken met uw professionele Pinterest advertenties.

 

Waarom een Pinterest advertentiebureau inhuren?

Wil je Pinterest advertenties uitbesteden aan een Pinterest advertenties bureau? Misschien heb je al een bureau ingehuurd voor je Pinterest advertenties campagne, maar is het resultaat niet zoals verwacht. Misschien ben je al een tijdje zelf bezig met Pinterest advertenties, maar levert het nog minder op dan je zou willen. Of misschien heb je nog geen tijd besteed aan Pinterest advertenties, omdat je niet weet waar je moet beginnen op dit relatief nieuwe platform.

Dit zijn allemaal uitstekende redenen om een Pinterest ads bureau in te huren. Wij kunnen je zeker helpen met het opzetten van een campagne voor Pinterest advertenties. Wil je eindelijk resultaten zien? Dan is het tijd om uw Pinterest advertenties uit te besteden. Neem contact met ons op om te informeren naar de mogelijkheden.

Onze gewaardeerde klanten. Is jouw organisatie de volgende?

Rosanne_Digital_Movers

Neem contact op met onze social ads specialisten

Klaar om te ontdekken hoe we jouw bedrijf samen digitaal kunnen laten groeien met social ads? Neem contact op! Wij helpen je graag.

+31 (0)30 22 72 922info@digitalmovers.nlLiever koffie?