Home » LinkedIn Ad Agency

LINKEDIN AD AGENCY

“For every sale you miss because you’re too enthusiastic, you will miss a hundred because you’re not enthusiastic enough.”

Zig Ziglar

Op zoek naar een LinkedIn ad agency? Bij adverteren draait het er allemaal om dat jij je doelgroep weet te bereiken. Wil je een product of een dienst verkopen, ben je op zoek naar medewerkers of organiseer je een evenement? Wanneer je als professional andere professionals wilt aanspreken, doe je dat uiteraard het meest doelmatig op LinkedIn. Daar zijn meer dan 600 miljoen accounts die goed bereikbaar zijn en waarbij duidelijk is in welke sector ze werkzaam zijn. Dat is toch precies wat jij van een LinkedIn ad agency mag verwachten om een goede campagne op te zetten?

Maar hoe werkt adverteren op LinkedIn precies, is het erg duur en welke technische kennis moet je daarvoor bezitten? Wat zijn de mogelijkheden van een LinkedIn ad agency? Hoe analyseer je de effectiviteit van een lopende advertentie en wat moet je zelf voorbereiden om succesvol te zijn op dit medium?

Voor professionals die meteen willen weten wat het kost: LinkedIn verkoopt advertenties via een veiling. Jouw bod concurreert dan ook met dat van andere aanbieders die dezelfde doelgroep willen bereiken. Het is dus verstandig om jouw doelgroep zo goed als mogelijk is te duiden op basis van kenmerken. Als jouw advertentie wordt geplaatst, zijn er diverse opties voor de betaling. Dat kan per klik (CPC) of per 1.000 kliks (CPM). Een andere optie is te kiezen voor gesponsorde InMail, waarbij je pas betaalt als je bericht is geleverd. Klinkt dat goed? Dan zal het volgende je ook beslist interesseren.

Lead_Generation_Agency

LinkedIn campagnes opzetten en de mogelijkheden

Misschien dacht jij dat LinkedIn alleen was bedoeld als een netwerk voor professionals over de hele wereld. Er zijn echter ook meer opties, zoals het bereiken van een unieke doelgroep. Momenteel zijn er meer dan 600 miljoen professionals bereikbaar. LinkedIn biedt daarbij de bijzondere mogelijkheid om te selecteren op functietitel, functie en branche. En dat is nog niet alles, want je kunt ook op continent, land, regio of stad selecteren. Een LinkedIn ad agency kent alle mogelijkheden voor een LinkedIn campagne.

Stelt u zich eens voor hoe effectief u een LinkedIn-campagne kunt opzetten en hoe u direct uw doelgroep kunt bereiken. Het is dus ook mogelijk om de campagne volledig te richten op het verwerven van meer naamsbekendheid of het genereren van leads. Maar ook het heel gericht benaderen van potentiële medewerkers of deelnemers aan projecten of evenementen is op deze manier zeker mogelijk. Uiteraard houdt u controle over alles wat er gebeurt en kunt u de kosten onder controle houden. Het is op elk moment mogelijk om de LinkedIn-campagne te stoppen. Dat is ideaal, want op die manier kun je stoppen als je eenmaal je doel hebt bereikt. Zorg ervoor dat u weet wat u doet, omdat klikken op LinkedIn vaak duurder zijn dan andere platformen als bijvoorbeeld Google en Facebook.

LinkedIn Uitbesteden

Waar moet je nu aan denken als je gaat adverteren op LinkedIn? Of als je LinkedIn wil uitbesteden? Een LinkedIn advertentie bureau kan je hier alles over vertellen, maar wij lichten alvast een tipje van de sluier voor je op. In veel opzichten is adverteren op dit netwerk te vergelijken met andere campagnes, maar omdat je het richt op een specifieke doelgroep moeten je ook extra voorbereidingen treffen. Het is daarbij van essentieel belang dat de landingspagina compleet is en actuele informatie bevat. Staan er op jouw bedrijfspagina voldoende recente en relevante updates, zodat de bezoekers een goede indruk krijgen? Zijn de contactgegevens allemaal recent en heb je voorbereidingen getroffen, zodat ook ieder bericht wordt beantwoord? De eerste indruk is immers de belangrijkste. Ook moet de content die door uw organisatie wordt verspreid van hoge kwaliteit zijn. U moet de expert zijn wanneer u waarde toevoegt aan uw publiek.

Daarnaast biedt adverteren op LinkedIn heel veel extra functionaliteit. Het is verstandig om daar gebruik van te maken om het meest uit je investering te halen. Gebruik de tools die er zijn om te de effectiviteit te meten. Installeer bijvoorbeeld de pixel. Dit is een analysetool die jou inzicht geeft in wie de advertentie bezoekt en hoeveel daarvan ook overgaan tot actie. Kortom, de pixel van LinkedIn is een cookie, die je kunt integreren op jouw bedrijfspagina om de campagne op ieder moment te kunnen blijven volgen. Verder zijn er nog veel meer opties om de bezoekers van jouw advertentie sneller naar jouw landingspagina te leiden.

Wil je alle opties van het LinkedIn advertentiebureau of reclamebureau kunnen beheersen, dan kun je daar ook een cursus voor volgen of je marketingmedewerkers dat laten doen. Ook zijn er inmiddels vele aanbieders die als een soort onderaannemer werken en in staat zijn om de campagne geheel naar jouw wensen in te richten, gebruikmakend van alle tools die LinkedIn biedt. Omdat een LinkedIn advertentiebureau hier al dagelijks mee bezig zijn, kennen zij precies de kneepjes van het vak en vinden ze misschien mogelijkheden die je als beginner niet zo gemakkelijk zou proberen.

KLAAR VOOR UW LEAD GENERATIE MOONSHOT?

LinkedIn_Ad_Agency_DigitalMovers

LinkedIn Uitbesteden Aan Digital Movers

Adverteren op LinkedIn is niet bepaald goedkoop. Gemiddeld zijn de kosten per CPM (1000 kliks) of per CPC (klik) hoger dan bij andere media. Het voordeel is dat het met LinkedIn veel gemakkelijker is om precies uw doelgroep te bereiken. Om een succesvolle campagne op te zetten is het bij LinkedIn net zo belangrijk als bij andere advertenties dat uw bericht wordt gelezen door de mensen waarvoor het bedoeld is. U kunt dat zelf laten opzetten of u kunt uw LinkedIn- uitbesteden aan bijvoorbeeld Digital Movers. Dat laatste heeft als voordeel een LinkedIn bureau als Digital Movers alle functionaliteiten van LinkedIn kent en ervaring heeft met het doen van campagnes.

Bij LinkedIn marketing uitbesteden kun je een deel van de campagne uit handen geven, maar ook de volledige campagne. Ook in dat laatste geval zal u zelf wel wat materiaal aan moeten leveren, maar het volledige advertentie gedeelte kunt u uit handen geven en daarmee uw LinkedIn uitbesteden. Dat is ook logisch, want bij adverteren gaat het altijd om de content en daar is specialistische kennis voor nodig. Op LinkedIn komt u in contact met professionals en daar moet de advertentie ook op afgestemd worden. Een goede tekst maakt duidelijk dat de adverteerder ook weet wie hij aanspreekt en niet in algemeenheden vervalt. Gaat u uw LinkedIn marketing uitbesteden, dan zullen wij een kick off doen om zodoende goed te achterhalen hoe wij u het beste kunnen helpen.

Direct aan de slag op LinkedIn? Dan kunt u contact opnemen met ons. Wij zijn specialist op het gebied van online marketing en bieden u ook de mogelijkheden van een LinkedIn ad agency. Wij kunnen de volledige LinkedIn campagne voor u verzorgen, maar ook dat deel op ons nemen wat u zelf niet ziet zitten. Wilt u meer informatie hierover? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

KLAAR VOOR UW LEAD GENERATIE MOONSHOT?

Neem contact op, no strings attached!

Denkt u meer leads nodig te hebben voor uw organisatie? Neem contact op en wij vertellen u de mogelijkheden.

KLAAR VOOR UW LEAD GENERATIE MOONSHOT?