Leadgeneratie Bureau
Maak van jouw prospects kwalitatieve leads! Met onze expertise zorgen wij voor de optimale leadgeneratie voor jouw bedrijf!
Leadgeneratie bureau
In de dynamische wereld van B2B-leadgeneratie streven bedrijven ernaar om op elke denkbare manier verbinding te maken met hun potentiële klanten. Met onze bewezen strategie zorgen we voor een solide stroom aan Sales Qualified Leads (SQL’s).
We leven in een digitaal tijdperk waar B2B-marketing en -verkoop zijn geëvolueerd. De verkoopstrategieën van vandaag zijn niet langer lineaire paden, maar eerder digitale reizen waar jouw organisatie onderdeel van is geworden. Deze reizen zijn erop gericht om leads te informeren en te overtuigen door precies op het juiste moment de juiste boodschappen te leveren. Bij Digital Movers combineren we de kracht van organische groei met betaalde media om een overtuigende online salesfunnel voor onze klanten te creëren.
✔️ Wij stoppen niet bij een MQL maar gaan voor een SQL
✔️ We optimaliseren de complete customer journey
✔️ We maken gebruik van groei marketing strategieën
✔️ Van idee, prioriteit, test en analyse naar resultaat
Meer leads genereren? Volg onze kosteloze Masterclass!
"*" geeft vereiste velden aan
Voordelen van leadgeneratie via digitale marketing?
Nu we begrijpen hoe we leads definiëren, moeten we ook begrijpen wat de voordelen zijn voor jouw organisatie. Het gemakkelijke antwoord is dat het zonder leads zeer onwaarschijnlijk is dat je een verkoop doet. De andere verklaring is dat wanneer je leadgeneratie via online marketing pusht, je bereik veel groter is en je kunt opschalen naar waar en wie je maar wilt. Om leads naar jullie organisatie te leiden, gebruiken we digitale marketingtools om op te schalen.
Het gebruik van digitale marketingtools voor leadgeneratie levert de volgende 7 voordelen op:
- Creëert naamsbekendheid
- Verhoogt de verkoop- en winstratio
- Draagt bij aan een positieve ROI (return on investment)
- Hiermee kunt u uw gewenste doelgroep targeten
- Kopers krijgen toegang tot gedetailleerde informatie
- Hiermee kunt u gegevens over uw prospects verzamelen
- Het is kostenbesparend
Leadgeneratie strategieën - SQL staat centraal
Er zijn meerdere strategieën voor het genereren van leads om te gebruiken. We denken dat er twee hoofdstrategieën zijn om leads te krijgen: zowel inkomende als uitgaande leadgeneratie.
Inkomende leadgeneratie voor B2B. Wij verzamelen de contactgegevens van jouw potentiële klant. Dit wordt gedreven door interesse via marketingcampagnes.
Uitgaande leadgeneratie voor B2B. Jullie kopen een lijst met contactpersonen van externe providers of schrapt ze van websites van derden en sociale media.
Het verschil tussen beide ligt in de kwaliteit van de leads. Inkomende B2B-leads worden beschouwd als high potential, terwijl deze mensen hun interesse in jullie organisatie hebben aangegeven. Uitgaande verkoopleads kunnen minder kwalitatief zijn, dus controleer altijd ook de betrouwbaarheid. Bij Digital Movers richten we ons op Inbound leadgeneratie voor B2B.
Een van de strategieën die we volgen, is die van contentmarketing, zowel via online als offline kanalen. Jullie potentiële klant is altijd op zoek naar meer kennis en interessante weetjes, daarom kan content een belangrijke rol spelen.
Hoe wij B2B leadgeneratie zien? Bekijk onze videos!
B2B leadgeneratie bureau
B2B Leadgeneratie vereist een diepgaand begrip en een veelzijdige aanpak. Van het doorgronden van de klantreis tot het inzetten van de juiste online marketingkanalen, van data-analyse tot het creëren van waardevolle content, Digital Movers staat klaar om je te begeleiden. Wanneer je kiest voor een samenwerking met Digital Movers, krijg je direct toegang tot een team dat gespecialiseerd is in groei marketing methodiek. We hebben alle expertise in huis om jouw unieke groeipad te identificeren en te realiseren.
Het Digital Movers B2B leadgeneratie bureau bestaat uit ervaren B2B-marketeers; van strategen tot ontwerpers, van copywriters tot campagnespecialisten en alles daartussenin. Met expertise uit een breed scala aan sectoren kunnen we op maat gemaakte strategieën creëren die een snelle groei voor uw bedrijf stimuleren.
Wil jij meer weten over hoe leadgeneratie werkt? Lees dan snel door
Leadgeneratie Strategieën - Content
Content voor jullie website
Wanneer je een SEO-leadgeneratie strategie gebruikt, is het belangrijk dat je begint met goed zoekwoordonderzoek om te begrijpen waar de behoefte van je doelgroep ligt. Dit zoekwoordenonderzoek kan bestaan uit twee soorten zoekwoorden: brede zoekwoorden en zoekwoorden met een hoge intentie. Bij het creëren van dit inzicht is het belangrijk dat je zowel content schrijft voor bredere als smallere (met hoge intentie) zoekwoorden.
We definiëren vier soorten zoekwoorden in termen van intentie en de manier waarop ze ernaar zoeken.
- Informatief— wanneer mensen op zoek zijn naar willekeurige informatie (laagste intentie)
- Commercieel: wanneer mensen zoeken naar productvergelijkingen of recensies van specifieke artikelen (gemiddelde intentie)
- Transactioneel: wanneer mensen zoeken naar specifieke items die ze meteen willen kopen (hogere intentie)
- Navigatie— wanneer mensen zoeken naar een specifieke website of merk (hoogste intentie).
Om de juiste doelgroep te bereiken, heb je content nodig voor alle fasen, zodat je ze door het proces kunt begeleiden. Ook het creëren van content op basis van marktinzichten kan je helpen om mensen naar je website te leiden.
Content voor bereik
Door content de drijfveer voor succes te maken, is het belangrijk om deze op verschillende manieren en via verschillende kanalen in te zetten. We zetten deze content in om eerst een MQL te realiseren om vervolgens tot een SQL te komen.
Door ervoor te zorgen dat het verhaal van jouw organisatie deel uitmaakt van de leadgeneratiestrategie, is jullie bedrijf op de juiste manier zichtbaar en helpt jullie autoriteit in de markt op te bouwen. Door deze verhalen via zowel online als offline kanalen te publiceren, krijg je gegarandeerd de leads waarnaar je op zoek bent.
Content voor activatie via online kanalen
Content is king zeggen ze en dat geldt zowel voor SEO leadgeneratie als voor het activeren van de content via online marketingkanalen, zoals LinkedIn. Voor deze strategie gebruiken we als het ware “lead magnets”.
Een leadmagneet is een aanbieding die je kunt promoten bij potentiële klanten in ruil voor hun e-mailadres en misschien andere vormen van informatie (zoals naam en telefoonnummers).
We kunnen bijvoorbeeld content naar jullie doelgroep pushen die we hebben gecreëerd voor de website, maar we kunnen ook andere soorten “magneten” maken die interessant kunnen zijn voor jullie doelgroep:
- E-books
- Cursussen
- Cheatsheets
- How to content
- Originele onderzoeken
- Kant-en-klare sjablonen
- Webinars
- Whitepapers
Door activeringstools zoals LinkedIn te gebruiken, kunnen we content of “magneten” naar jullie publiek pushen waar we denken dat ze relevant zijn voor conversie. Meestal zijn deze materialen behoorlijk relevant voor jouw publiek, hoewel het wat meer tijd (en geld) kost om het op te zetten. Terwijl deze heel belangrijk zijn bij het genereren van B2B-leads via een kanaal als LinkedIn. Zoals eerder vermeld, zijn de verkoopcycli langer voor B2B in vergelijking met B2C, daarom is het verkrijgen van de e-mailadressen van mensen de beste kans om een relatie met jouw potentiële klant op te bouwen nadat ze jullie website hebben verlaten. En de enige manier om dit te doen is door unieke waarde te bieden met content.
Dit zeggen onze klanten over ons:
Lead nurturing strategieen
Het proces om een lead te krijgen is leuk, maar zoals gezegd is het nog belangrijker om de lead te koesteren wanneer ze hun informatie hebben achtergelaten. Als lead generation bureau kunnen wij jou precies vertellen hoe je jullie leads op de juiste manier kunt nurturen.
Sommige bedrijven hebben het gevoel dat ze onmiddellijk contact met hen moeten opnemen en anderen willen eerst een relatie opbouwen voordat ze contact opnemen. Hoe dan ook; doorlooptijden zijn langer voor B2B-leads in vergelijking met B2C-leads, dus we moeten de leads koesteren wanneer ze hun informatie aan jullie organisatie hebben achtergelaten.
We kunnen een combinatie van retargeting- en e-mailmarketingcampagnes gebruiken om mensen betrokken te houden en ze door bepaalde soorten content te loodsen. Door een compleet marketing automation script op te zetten op basis van zogenaamde persona’s en de content, zijn we in staat om de lead op verschillende manieren te nurturen.
Met marketing automation geef je relevante informatie op het juiste moment op basis van klik- en leesgedrag. Voordat het zo ver komt, moet er even nagedacht worden. Want wie heeft welke informatie, wanneer, en in welke vorm nodig in het aankoopproces? Het resultaat is een persoonlijke buyer journey. Elke bezoeker stapt op een ander moment binnen en wordt vervolgens naar passende content geleid op basis van zijn of haar interesses.
Jullie bezoekers downloaden bijvoorbeeld een whitepaper via LinkedIn, lezen direct e-mails, klikken op een blog, downloaden een whitepaper of schrijven zich in voor een webinar. Elke actie levert punten op. Hoe meer interactie, hoe meer punten. De bezoeker merkt hier niets van. Dat doe je, je ziet je lijst met leads groeien. Als een bezoeker veel punten heeft verzameld, kun je er bijna zeker van zijn dat hij of zij geïnteresseerd is in jouw aanbod. Juist dan is het tijd voor persoonlijk contact.