Lead Generatie Bureau
Advertising isnât a science its persuasion and persuasion is an art.
Lead Generatie Bureau
Om leads van goede kwaliteit te genereren, heb je een bureau voor leadgeneratie nodig dat begrijpt hoe je een bewezen strategie kunt gebruiken om leads voor jouw organisatie te genereren. Onze strategie is getest en bewezen waar we de combinatie van content en activeringstools gebruiken om leads te genereren. Onze solide resultaten zijn gebaseerd op drie pijlers: kwalitatieve content, activatie en nurturing.
Lead generatie bureaus worden vooral ingezet in de wereld van business to business en daarom worden wij ook gezien als een b2b lead generatie bureau. Om leads te genereren, zullen we je verder inzicht geven in wat leadgeneratie is, welke strategie we zullen gebruiken en hoe we de leads op een goede manier zullen koesteren.
Wat is leadgeneratie en hoe we het definiÃĢren
Op de eenvoudigste manier is leadgeneratie het proces om in contact te komen met potentiÃĢle klanten voor jouw organisatie. Een lead is een persoon die interesse heeft getoond in het product- of serviceaanbod van uw merk â met andere woorden, een potentiÃĢle klant.
We definiÃĢren het een beetje anders in termen van wie een business-to-business lead is:Â het verwijst meestal naar leidinggevenden op hoog niveau en/of professionele kopers die de bevoegdheid hebben om beslissingen te nemen over de aanschaf van nieuwe software, services of producten in hun bedrijf.
Dus om potentiÃĢle klanten aan te trekken en te converteren, moeten we ze door verschillende stadia loodsen. Stel eerst jouw organisatie voor aan het publiek en laat ze op unieke manieren jouw relevantie zien, wek vervolgens hun interesse en doe uiteindelijk een verkoop. Aan onze kant pushen we potentiÃĢle klanten naar uw organisatie waar de verkoop vanuit de organisatie aan hun kant moet worden gedaan.
Voordelen van leadgeneratie via digitale marketing?
Nu we begrijpen hoe we leads definiÃĢren, moeten we ook begrijpen wat de voordelen zijn voor jouw organisatie. Het gemakkelijke antwoord is dat het zonder leads zeer onwaarschijnlijk is dat je een verkoop doet. De andere verklaring is dat wanneer je leadgeneratie via online marketing pusht, je bereik veel groter is en je kunt opschalen naar waar en wie je maar wilt. Om leads naar jullie organisatie te leiden, gebruiken we digitale marketingtools om op te schalen.
Het gebruik van digitale marketingtools voor leadgeneratie levert de volgende 7 voordelen op:
- CreÃĢert naamsbekendheid
- Verhoogt de verkoop- en winstratio
- Draagt bij aan een positieve ROI (return on investment)
- Hiermee kunt u uw gewenste doelgroep targeten
- Kopers krijgen toegang tot gedetailleerde informatie
- Hiermee kunt u gegevens over uw prospects verzamelen
- Het is kostenbesparend
Lead Generatie Strategieen
Er zijn meerdere strategieÃĢn voor het genereren van leads om te gebruiken. We denken dat er twee hoofdstrategieÃĢn zijn om leads te krijgen: zowel inkomende als uitgaande leadgeneratie.
Inkomende leadgeneratie voor B2B. Wij verzamelen de contactgegevens van jouw potentiÃĢle klant. Dit wordt gedreven door interesse via marketingcampagnes.
Uitgaande leadgeneratie voor B2B. Jullie kopen een lijst met contactpersonen van externe providers of schrapt ze van websites van derden en sociale media.
Het verschil tussen beide ligt in de kwaliteit van de leads. Inkomende B2B-leads worden beschouwd als high potential, terwijl deze mensen hun interesse in jullie organisatie hebben aangegeven. Uitgaande verkoopleads kunnen minder kwalitatief zijn, dus controleer altijd ook de betrouwbaarheid. Bij Digital Movers en De Wolven richten we ons op Inbound leadgeneratie voor B2B.
Een van de strategieÃĢn die we volgen, is die van contentmarketing, zowel via online als offline kanalen. Jullie potentiÃĢle klant is altijd op zoek naar meer kennis en interessante weetjes, daarom kan content een belangrijke rol spelen.
Het Content Marketing Institute deed een onderzoek en ontdekte dat ongeveer 80% van de bedrijven contentmarketing gebruikt voor hun leadgeneratie, terwijl SEO-leadgeneratie wordt gebruikt. SEO-leadgeneratie is een van de gemakkelijkste en slimste manieren om te scoren op de juiste zoekwoorden met goede en aantrekkelijke inhoud.
Content kan op drie manieren worden gebruikt:
- Voor jullie SEO van de website
- Voor outreach naar interessante media
- Voor activatie via diverse online marketingkanalen.
KLAAR VOOR JULLIE LEAD MOONSHOT?
Lead Generatie StrategieÃĢn - Content
Content voor jullie website
Wanneer je een SEO-leadgeneratie strategie gebruikt, is het belangrijk dat je begint met goed zoekwoordonderzoek om te begrijpen waar de behoefte van je doelgroep ligt. Dit zoekwoordenonderzoek kan bestaan uit twee soorten zoekwoorden: brede zoekwoorden en zoekwoorden met een hoge intentie. Bij het creÃĢren van dit inzicht is het belangrijk dat je zowel content schrijft voor bredere als smallere (met hoge intentie) zoekwoorden.
We definiÃĢren vier soorten zoekwoorden in termen van intentie en de manier waarop ze ernaar zoeken.
- Informatiefâ wanneer mensen op zoek zijn naar willekeurige informatie (laagste intentie)
- Commercieel: wanneer mensen zoeken naar productvergelijkingen of recensies van specifieke artikelen (gemiddelde intentie)
- Transactioneel: wanneer mensen zoeken naar specifieke items die ze meteen willen kopen (hogere intentie)
- Navigatieâ wanneer mensen zoeken naar een specifieke website of merk (hoogste intentie).
Om de juiste doelgroep te bereiken, heb je content nodig voor alle fasen, zodat je ze door het proces kunt begeleiden. Ook het creÃĢren van content op basis van marktinzichten kan je helpen om mensen naar je website te leiden.
Content voor bereik
Door content de drijfveer voor succes te maken, is het belangrijk om deze op verschillende manieren en via verschillende kanalen in te zetten. Een van de belangrijkste touchpoints voor uw B2B-leadgeneratiestrategie zijn publicaties via PR. Met De Wolven aan boord om leads te genereren, hebben we een toegewijde partner die succesvol is in het schrijven en publiceren van de juiste verhalen voor jouw publiek.
Het maakt eigenlijk niet uit of je een B2B-bedrijf of een B2C-bedrijf bent, we zoeken altijd naar het juiste verhaal om de juiste media te vertellen die passen bij jouw publiek. PR kan een geweldige manier zijn om uw bedrijf te laten groeien, maar niemand reageert op uw persberichten of mediakits tenzij je echt iets zinnigs te zeggen heeft. En het enige dat niemand anders te bieden heeft dan jij, is het verhaal van je bedrijf. Van de nieuwe bedrijfsstrategie van de CEO tot jullie laatste productlancering, het verhaal van jullie bedrijf evolueert voortdurend. Het vertellen van dit verhaal gaat over het geven van een inkijkje in jullie bedrijf en het bij de hand nemen van jullie publiek door jullie bedrijf.
Door ervoor te zorgen dat het verhaal van jouw organisatie deel uitmaakt van de leadgeneratiestrategie, is jullie bedrijf op de juiste manier zichtbaar en helpt jou autoriteit in de markt op te bouwen. Door deze verhalen via zowel online als offline kanalen te publiceren, krijg je gegarandeerd de leads waarnaar je op zoek bent.
Content voor activatie via online kanalen
Content is king zeggen ze en dat geldt zowel voor SEO leadgeneratie maar ook voor het activeren van de content via online marketingkanalen zoals bijvoorbeeld LinkedIn. Voor deze strategie gebruiken we als het ware âlead magnetsâ.
Een leadmagneet is een aanbieding die je kunt promoten bij potentiÃĢle klanten in ruil voor hun e-mailadres en misschien andere vormen van informatie (zoals naam en telefoonnummers).
We kunnen bijvoorbeeld content naar jullie doelgroep pushen die we hebben gemaakt in het gedeelte voor het maken van content voor de website, maar we kunnen ook andere soorten “magneten” maken die interessant kunnen zijn voor jullie doelgroep:
- E-books
- Cursussen
- Cheatsheets
- How to content
- Originele onderzoeken
- Kant-en-klare sjablonen
- Webinars
- Whitepapaers
Door activeringstools zoals LinkedIn te gebruiken, kunnen we content of “magneten” naar jullie publiek pushen waar we denken dat ze relevant zijn voor conversie. Meestal zijn deze materialen behoorlijk relevant voor jouw publiek, hoewel het wat meer tijd (en geld) kost om het op te zetten. Terwijl deze heel belangrijk zijn bij het genereren van B2B-leads via een kanaal als LinkedIn. Zoals eerder vermeld, zijn de verkoopcycli langer voor B2B in vergelijking met B2C, dus daarom is het verkrijgen van de e-mailadressen van mensen de beste kans om een relatie met jouw potentiÃĢle klant op te bouwen nadat ze jullie website hebben verlaten. En de enige manier om dit te doen is door een unieke waarde te bieden met content.
KLAAR VOOR JULLIE LEAD MOONSHOT?
LEAD NURTURING STRATEGIEEN
Het proces om een lead te krijgen is leuk, maar zoals gezegd is het nog belangrijker om de lead te koesteren wanneer ze hun informatie hebben achtergelaten. Als lead generation bureau kunnen wij jou precies vertellen hoe je jullie leads op de juiste manier kunt nurturen.
Sommige bedrijven hebben het gevoel dat ze onmiddellijk contact met hen moeten opnemen en anderen willen eerst een relatie opbouwen voordat ze contact opnemen. Hoe dan ook; doorlooptijden zijn langer voor B2B-leads in vergelijking met B2C-leads, dus we moeten de leads koesteren wanneer ze hun informatie aan jullie organisatie hebben achtergelaten.
We kunnen een combinatie van retargeting- en e-mailmarketingcampagnes gebruiken om mensen betrokken te houden en ze door bepaalde soorten content te loodsen. Door een compleet marketing automation script op te zetten op basis van zogenaamde persona’s en de content zijn we in staat om de lead op verschillende manieren te nurturen.
Met marketing automation geef je relevante informatie op het juiste moment op basis van klik- en leesgedrag. Voordat het zo ver komt, moet er even nagedacht worden. Want wie heeft welke informatie wanneer in welke vorm nodig in het aankoopproces? Het resultaat is een persoonlijke buyer journey. Elke bezoeker stapt op een ander moment binnen en wordt vervolgens naar passende content geleid op basis van zijn of haar interesses.
Jullie bezoekers downloaden bijvoorbeeld een whitepaper via LinkedIn of lezen direct e-mails, klikken op een blog, downloaden een whitepaper of schrijven zich in voor een webinar. Elke actie levert punten op. Hoe meer interactie, hoe meer punten. De bezoeker merkt hier niets van. Dat doe je, je ziet je lijst met leads groeien. Als een bezoeker veel punten heeft verzameld, kun je er bijna zeker van zijn dat hij of zij geïnteresseerd is in jouw aanbod. Juist dan is het tijd voor persoonlijk contact.
STRATEGISCHE PARTNERSHIP MET DE WOLVEN
De Wolven is een PR- en communicatiebureau gevestigd in Amsterdam. zij geloven in de kracht van verhalen: van organisaties, mensen, merken. Verhalen met inhoud, groot of klein, die gedeeld moeten worden met de rest van de wereld.
Met een team van media- en communicatie-experts, journalisten en marketingprofessionals ontwikkelen ze effectieve communicatiestrategieÃĢn, concepten en PR-campagnes die de relatie tussen onze klanten en hun publiek versterken. Dat doen we voor betekenisvolle organisaties, voor klanten waar ze trots op zijn.
We gebruiken onze strategische samenwerking met De Wolven om leads voor uw organisatie te genereren. De Wolven is gespecialiseerd in het creÃĢren van kwalitatieve content en het activeren hiervan naar relevante media als BNR nieuwsradio, FD, AD etc. Wij hebben ze graag aan boord om het beste resultaat voor uw organisatie te behalen.