Skip to main content

Instagram lanceert nu drie nieuwe shopping features. Met de vakantiedagen in het vooruitzicht zal jij als retailer Instagram in kunnen zetten als tool waarmee je kan gaan verkopen. Daarnaast zal je jouw gebruiker een ervaring aan kunnen bieden waarbij de afbeelding direct te koop zal zijn. De gebruikers kunnen jouw product vinden via het bedrijsprofiel, een winkelverzameling of via video.

Instagram bereid je voor op de vakantie met deze drie coole functies en helpt om je bezoekers makkelijker te laten converteren. We zullen nu snel deze nieuwe features behandelen en vertellen wat de waarde van deze nieuwe features zijn.

instagram-shopping_Digital_Movers

Bedrijfsprofielen krijgen een winkeltabblad

Een van de nieuwste functies van Instagram is dat bedrijfsprofielen de mogelijkheid krijgen om een “winkel”-tabblad te gebruiken. Hierdoor kunnen gebruikers door de producten van het desbetreffende bedrijf lopen.

Op dit winkeltabblad worden product afbeeldingen weergegeven waarop geklikt kan worden. Men krijgt vervolgens productinformatie te zien in de post en wordt het mogelijk om door te klikken.

Video is nu shoppable

Jullie wisten natuurlijk al dat video steeds belangrijker gaat worden in de toekomst maar nu helemaal. Instagram heeft een winkelicoon geplaatst in de linkerbenedenhoek van merk video’s die de producten laten zien die in de video worden getoond.

Deze functie is natuurlijk geweldig omdat de mensen die interacteren met de video direct ook productprijzen kunnen bekijken.

Collectie functionaliteit

Instagram opent een collectiefunctie waarin je nu een verzameloptie voor het winkelen hebt om producten die interessant zijn te bewaren.

Met deze nieuwe functie bewegen we steeds meer richting een webshop omgeving. Dit is volkomen logisch als je ziet hoe Instagram gebruikt wordt. Mensen worden geïnspireerd door de merkcontent en de producten die erbij horen, dus waarom zou je ze dan ook niet direct kunnen kopen!

Nadat je op de producttag in een artikel tikt, kan een gebruiker op de knop “opslaan” in de rechterbenedenhoek tikken. Hiermee wordt het product in hun verzameling opgeslagen en kunnen zij het op een later tijdstip openen wanneer ze naar hun profiel gaan.

Ennn dusss…?

Retailers en E-commerce platforms krijgen de kans om Instagram in te gaan zetten als extra verkoop kanaal. Hoewel Instagram een platform is waar mensen op dit moment alleen nog geïnspireerd raken door de content die wordt gedeeld, wordt het in de toekomst dus ook direct mogelijk om de producten te kopen.

De collectie functie, het zakelijke shopping tabbad en de nieuwe shopping iconen voor video zijn allemaal geïntroduceerd om te bewegen richting een E-commerce omgeving. Leer hier van als retailer of E-commerce partij want het bied een hoop mogelijkheden voor de toekomst.

Mathias Aaftink

Auteur Mathias Aaftink

Geïntrigeerd door klantgedrag, performance marketing en klantervaring en de manier waarop organisaties daarop inspelen. Met mijn ervaring voel ik me thuis in de wereld van (digitale) marketing en branding. Ik ga nieuwe uitdagingen met veel plezier aan en voel meteen een groot verantwoordelijkheidsgevoel om er een succes van te maken. Projecten waarbij ik mijn ondernemende vaardigheden en mindset kan inzetten geven mij veel energie en dit is waar ik voor u van toegevoegde waarde kan zijn.

Meer berichten van Mathias Aaftink

Laat een reactie achter

Chat openen
1
👋 Samen online groeien en mooie resultaten behalen? 📈 Stuur ons een WhatsApp berichtje en ontvang meer informatie!