Skip to main content

Google Ads verificatieprogramma

Iedereen die adverteert met Google Ads krijgt binnen zes maanden een melding van Google via e-mail en in het account, wanneer zij geselecteerd zijn voor het verificatieprogramma.

We hebben uit eerdere ervaringen met klanten gemerkt dat het verificatieprogramma veel vragen oproept. In deze blog bespreken wij, daarom in het kort alles wat je moet weten om het verificatieprogramma succesvol te doorlopen.

Waarom wil Google jouw identiteit verifiëren?

Google wilt het vertrouwen in het advertentie-ecosysteem vergroten door gebruikers meer informatie over adverteerders te bieden. Met het verificatieprogramma, verifieert Google de naam en de locatie van jouw bedrijf. Google wilt hiermee de transparantie, keuze en controle voor gebruikers vergroten.

Wat is de ID verificatie?

Het verificatieprogramma voor adverteerders is het uniforme verificatieprogramma van Google dat zowel identiteitsverificatie als verificatie van jouw bedrijfsvoering beslaat. Het programma omvat een reeks stappen die adverteerders zoals jij moeten doorlopen.

In het kader van dit programma vraagt Google jou om bepaalde basisinformatie over je bedrijf en identiteit te verstrekken. Je hebt vervolgens 30 dagen de tijd om de verificatie te starten en nog eens 30 dagen om hem af te ronden.

Hoe moet ik de ID verificatie doorlopen?

Je moet een van de volgende registratiedocumenten indienen voor identiteitsverificatie voor adverteerders:

– Oprichtingsakte of registratiecertificaat

– Uittreksel uit het handelsregister (bijvoorbeeld: uittreksel van de Kamer van Koophandel)

– Certificaat voor btw-registratie

– DUNS-nummer

Individuen en gemachtigde vertegenwoordigers moeten als onderdeel van het verificatieprogramma een identiteitsbewijs met foto indienen dat is uitgegeven door de overheid van een van de landen in de Europese Economische Ruimte (EER) of Zwitserland. Dit zijn geaccepteerde documenten:

– Paspoort

– Identiteitsbewijs

– Rijbewijs

– Verblijfsvergunning

Houd rekening met dat je de juiste Individuen en gemachtigde vertegenwoordigers instelt voordat jij aan het verificatieprogramma begint. De naam op het ID en op het betalingsprofiel van de primair contact persoon moeten exact hetzelfde zijn. De gegevens kunnen niet meer verandert worden zodra het proces is gestart.

Heb je hulp nodig bij het ID verificatie programma?

Als je adverteert via Google Ads dan zal Google je na verloop van tijd vragen om een verificatieprogramma te doorlopen. Je hebt vervolgens 30 dagen de tijd om de verificatie te starten en nog eens 30 dagen om hem af te ronden. Deze verificatie beslaat de basisinformatie over je bedrijf en identiteit. Met deze informatie wilt Google meer transparantie aan haar gebruikers bieden.

Wij vinden het belangrijk om alle onduidelijkheden en vragen die je hebt weg te nemen. Heb je na het lezen van deze blog nog vragen of kom je er toch niet uit met de ID verificatie? Neem contact op! Wij helpen je graag door het proces heen.

Mathias Aaftink

Auteur Mathias Aaftink

Geïntrigeerd door klantgedrag, performance marketing en klantervaring en de manier waarop organisaties daarop inspelen. Met mijn ervaring voel ik me thuis in de wereld van (digitale) marketing en branding. Ik ga nieuwe uitdagingen met veel plezier aan en voel meteen een groot verantwoordelijkheidsgevoel om er een succes van te maken. Projecten waarbij ik mijn ondernemende vaardigheden en mindset kan inzetten geven mij veel energie en dit is waar ik voor u van toegevoegde waarde kan zijn.

Meer berichten van Mathias Aaftink
Chat openen
1
👋 Samen online groeien en mooie resultaten behalen? 📈 Stuur ons een WhatsApp berichtje en ontvang meer informatie!