Home » Google Ads Uitbesteden

GOOGLE ADS UITBESTEDEN

Adverteren is geen wetenschap, het is verleiding en verleiding is als een kunst.

Besteed jouw Google Ads activiteiten uit

Google Ads uitbesteden doe je alleen maar als dit in goede handen is. Google Ads is in vertrouwde handen van Digital Movers. We gebruiken Google-advertenties om direct meer bezoekers te krijgen, jouw naamsbekendheid te vergroten en om conversies te realiseren: Google-advertenties (PPC) kunnen voor directe resultaten zorgen.

Efficiëntie is minstens zo belangrijk. Dan gaat het vooral om het specialisme wat hierbij komt kijken. Wanneer je niet gespecialiseerd bent in Google Ads kan het zijn dat er geen effectieve campagnes opgezet zijn en dat het erg duur wordt zonder zichtbare resultaten.

Het is daarom de moeite waard om Google Ads uit te besteden aan onze specialisten. Digital Movers helpt graag bij het opzetten, bewaken en optimaliseren van effectieve Google Ads-campagnes.

Outsource_Google_Adwords_Digital_Movers

Besteed Google Ads uit en formuleer een doelstelling

Google Ads uitbesteden doe je aan bedrijven die hun doelstellingen behalen. Je kunt een Google Ads campagne opzetten vanuit verschillende doelstellingen. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Het realiseren van zoveel mogelijk impressies bij de juiste zoekwoorden om naamsbekendheid te realiseren
  • Het realiseren van zoveel mogelijk klikken om verkeer naar jouw website te leiden
  • Conversies en transacties realiseren (bijvoorbeeld online verkopen of ingevulde formulieren).

Het laatste doel (conversie realiseren) is uiterst belangrijk voor de overgrote meerderheid van onze klanten. Zo kun je je ROI (rendement op investering) natuurlijk direct meten. Je krijgt een antwoord op de vraag: hoeveel geef ik uit om een ​​lead of een verkoop te genereren en wat is deze waard? En nog beter, je kunt een goede campagne gebruiken om de gewenste maximale kosten per verkoop of lead (CPS) te sturen.

Met Google Ads kun je zichtbaar zijn wanneer mensen naar specifieke zoekwoorden zoeken. Maar het is even belangrijk om ervoor te zorgen dat je niet zichtbaar bent op zoekwoorden die niet van toepassing zijn op jouw product of service.

Hetzelfde geldt voor regio’s waar je niet actief bent of voor doelgroepen waarvan je al weet dat ze weinig interesse hebben in jouw product of dienst. We houden rekening met al deze aspecten bij het opzetten, bewaken en optimaliseren van Google Ads-campagnes.

Waarom moet jij geïnteresseerd zijn in Google Ads campagnes?

Google Ads kan interessant zijn voor iedereen die op zoek is naar haar doelgroep met een bepaalde intentie. Het maakt hierin niet uit of dit een business to business of een business to consumer product of dienst is. Wij zien het als een business to human benadering. Want vrijwel elke klantreis (B2C en B2B) start met een zoekopdracht op Google.

Google Ads kan worden gezien als een hulpmiddel dat lager in de funnel ligt. Mensen gaan met een bepaalde intentie naar Google en met onze campagnes kunnen we deze intentie filteren op de zoekwoorden die gebruikers gebruiken.

Je kunt je voorstellen dat ‘blauwe schoenen‘ of ‘blauwe Nike sneakers kopen‘ een totaal andere intentie hebben. We kunnen de campagnes onder specifieke voorwaarden lokaliseren met een specifieke bedoeling om zo relevant mogelijk te zijn. Je betaalt alleen per klik, dus het is super belangrijk om op de juiste zoekwoorden te richten.

Hoewel je alleen per klik (PPC) betaalt, stopt het werk daar niet. Vanaf hier begint het online marketing spel waarbij we ons richten op tastbare resultaten. Het gaat dus niet alleen om Google Ads uitbesteden maar om het gehele plaatje. We streven er altijd naar om een ​​positieve case op te bouwen waarin we kunnen laten zien dat de advertentie-uitgaven het aantal verkopen of leads op een positieve manier hebben beïnvloed.

KLAAR VOOR JOUW GOOGLE ADS MOONSHOT?

Outsource_Google_Adwords

Zoekwoord types voor het uitbesteden van Google Ads

Zoals we al hebben beschreven, is Google Ads de perfecte plek om op specifieke zoekwoorden te bieden. Je kunt jouw biedingen op een breed scala aan zoekwoorden richten. Je kunt bijvoorbeeld een bod plaatsen dat rechtstreeks verband houdt met een bepaalde intentie of zoekwoorden die breder zijn maar verband houden met jouw bedrijf. Wanneer je je Google Ads uitbesteed houden we hier uiteraard rekening mee. Er zijn meerdere zoekwoordtypen die we kunnen gebruiken in Google Adwords:

Exacte zoekwoorden

Dit zijn zoekwoorden die precies de zoekwoorden zijn hoe je ze schrijft. Dit kan belangrijk zijn als je weet dat jouw doelgroepen specifieke termen gebruiken. Een voorbeeld voor deze exacte zoekwoorden zijn [gratis Google Ads tools]. Dus iedereen die ‘gratis Google Ads tools’ typt, wordt door jouw campagne getarget. Dit wordt [exacte overeenkomst] genoemd

Phrases

Wanneer je zinnen in je campagne gebruikt, worden de advertenties die je hebt gemaakt, getoond aan mensen die zoeken naar de door jouw geselecteerde zin. Wanneer je specifieke zin wordt omringd door andere zoekwoorden, wordt jouw advertentie nog steeds weergegeven. Dit is een andere strategie dan de exacte zoekwoorden. Dit kan worden ingesteld met behulp van “frase” in jouw advertentiecampagnes.

Broad match keywords

Dit wordt gebruikt wanneer een gebruiker zoekt naar een selectie zoekwoorden binnen jouw zoekwoordvarianten of zoekwoorden die enigszins op elkaar lijken. Als ze dat doen, wordt de advertentie aan deze gebruikers weergegeven. Als je geen Google Ads-specialist bent, is dit de meest gebruikte fout. Deze campagnes kunnen duur zijn wanneer je deze in jouw campagnes hebt ingesteld en er vindt geen conversie plaats op deze zoekwoorden. Dit zijn meestal ‘upper funnel’-zoekwoorden en zijn niet relevant voor conversie. Deze brede zoekwoorden worden meestal gebruikt wanneer organisaties zich richten op merkbekendheid of zoekwoordonderzoek doen.

Aangepaste brede overeenkomst 

Je kunt ook een aangepaste brede overeenkomst (modified broad match) gebruiken. Dit helpt om bepaalde trefwoorden aan elkaar te koppelen door het “+” -teken te gebruiken. Wanneer een zoekterm wordt ingevoerd, wordt de advertentie alleen weergegeven met overeenkomende of vervangende woorden die gerelateerd zijn aan ingevoerde trefwoorden. We gebruiken ze op deze manier: gemodificeerd + breed + overeenkomst

Uitsluitingszoekwoorden

Negatieve zoekwoorden of uitsluitingszoekwoorden kunnen worden gebruikt om de campagne relevanter te maken en worden gebruikt om aan Google te zeggen waar de advertentie niet kan worden weergegeven. Door negatieve zoekwoorden toe te voegen, kunnen we de campagne relevanter maken omdat je niet wilt dat de campagne aan bepaalde zoekwoorden wordt gekoppeld. Als je bijvoorbeeld een specifieke service aanbiedt die mensen helpt met afvallen, kunnen negatieve termen misschien gratis zijn en alles wat met gratis te maken heeft. Door uitsluitingszoekwoorden toe te voegen, kun je betere Click Through Rates (CTR) behalen, geld besparen en werken aan een betere kwaliteitsscore.

Zoals je ziet, zijn er binnen Google Ads meerdere instellingen met betrekking tot zoekwoorden. Het is daarom nuttig om jullie Google Ads campagnes uit te besteden aan onze specialisten, omdat ze hoog opgeleid zijn om dit elke dag doen en jouw verder te helpen bij het stimuleren van conversie of andere online doelstellingen.

Google Ads Kanalen

We beginnen altijd met het formuleren van een doel en bepalen het budget op basis van deze doelen. Hierna kunnen we bepalen welke kanalen relevant zijn voor jullie als klant. Er zijn meerdere opties:

  1. Adverteren binnen het zoeknetwerk van Google: dit is waarschijnlijk de meest gebruikte optie waar je kunt adverteren op specifieke zoekwoorden met een specifieke intentie.
  2. Adverteer binnen het Display Netwerk van Google: binnen dit netwerk kunnen we advertentiebanners gebruiken die worden gebruikt om meer naamsbekendheid te krijgen en worden gebruikt voor remarketing van jouw doelgroep wanneer ze jullie website bezochten.
  3. Adverteren met Shopping-advertenties: als webshop is het altijd goed om rechtstreeks met jouw producten te adverteren wanneer mensen ernaar zoeken. Met deze campagnes geef je jouw producten direct weer in de zoekresultaten.
  4. Adverteren op YouTube: wanneer je jezelf richt op het verkrijgen van merkbekendheid, kan YouTube de optie zijn om op te adverteren. Met verschillende advertentie-indelingen kun je adverteren op een specifieke doelgroep, op specifieke zoektermen en specifieke kanalen.
  5. App-downloads: wanneer jij de eigenaar bent van een app en meer gebruikers wilt krijgen, kun je adverteren in de zoekresultaten van Google. Jouw advertenties worden getoond aan mobiele gebruikers in de zoekresultaten. Dit kan meer mensen naar jouw app brengen waarna ze deze zullen downloaden.

Verwachtingen voor het uitbesteden van Google Ads

Wij zijn jouw vertrouwde partner om jouw Google Ads uit te besteden. Wij zijn bekend in het Google Ads-domein, dus we zullen je kort uitleggen wat je kunt verwachten wanneer je jouw Google Ads-campagnes uitbesteedt aan onze specialisten.

  • We bepalen eerst de doelen van de campagne
  • Vervolgens bepalen we de campagnestrategie en de zoekwoorden waarop we ons willen richten.
  • We beginnen met het bouwen van de campagne binnen een structuur waarvan we weten dat die converteert.
  • Als de structuur is ingesteld en we onze zoekwoorden en doelen kennen, beginnen we met het bouwen van de daadwerkelijke campagnes. We schrijven de advertentietekst, advertentie-extensies en sluiten bepaalde zoekwoorden uit om effectiever te zijn binnen de campagnes.
  • Binnen onze campagnes hebben we meerdere advertenties om te bepalen wat de best presterende advertentie is.
  • We optimaliseren de campagnes tijdens de campagneperiode. Dit is een proces van gegevens verzamelen en begrijpen wat de concurrentie doet om zeer effectief te zijn. Dit alles met het doel om onze kwaliteitsscore en relevantie te verhogen om CPC’s te verlagen. Dit gaat altijd hand in hand met een geoptimaliseerde website.
  • Rapportage. Dit is een van de belangrijkste momenten van de maand. Wat hebben we gedaan, welke resultaten hebben we eruit gehaald en hoe gaan we verder met het optimaliseren van onze campagnes? We bespreken deze resultaten met jou zodat we volledig op één lijn zijn en jij de richting begrijpt die we op gaan.
  • Elke drie maanden plannen we een persoonlijke briefing waarin we de volledige campagnes met jou bespreken om je te laten begrijpen waar we staan ​​en waar we naartoe gaan. Dit kan worden gedaan op ons kantoor, jullie kantoor, via skype of gewoon een coole koffiebar aan de overkant van de straat.

Get in touch, no strings attached!

Denk je dat je een Google Ads-specialist wilt inhuren? Neem contact met ons op en wij tonen jou de mogelijkheden.

KLAAR VOOR JOUW GOOGLE ADS MOONSHOT?