Google Ads trends voor 2019

Google Ads Trends voor 2019

We zullen ingaan op de trends voor Google Ads (Adwords) voor 2019. We zullen een aantal kritieke en minder kritieke Google-advertentietrends voor het komende jaar bespreken.

Het landschap van SEA is aan het veranderen. Het maken van een eenvoudige advertentie is niet meer genoeg om de komende jaren verkeer en conversie te genereren. Zoekadvertenties zijn uiterst complex geworden. Dit betekent dat het voor elk individu moeilijker wordt om een ​​succesvolle zoekadvertentiecampagne op te zetten.

Met de wijzigingen die Google heeft doorgevoerd in zijn advertentie tool, zagen we enorme ontwikkelingen in zoekadvertenties. Google Ads (voorheen Google Adwords) biedt nu een breed scala aan mogelijkheden met nieuwe campagnetypen, functies, targetingopties en andere nieuwe functionaliteiten die door Google zijn geïntroduceerd.

Om op de hoogte te blijven van deze ontwikkelingen, hebben we enkele van de belangrijkste Google Ads trends voor je op een rijtje gezet om in 2019 op te letten.  ..

Remarketing

Retargeting_Digital_Movers

Remarketing is nog steeds belangrijk in 2019. Het is een van de beste advertentiestrategieën om geweldige conversies te genereren terwijl jij de mensen target die al eerder in jouw product  geïnteresseerd waren.

We hebben hogere conversiepercentages en betere CTR’s gezien in onze reeds voltooide remarketingcampagnes in Google Ads en dit wordt voortgezet in 2019.

Vakkundig ontworpen Google Ads die de potentiële klant herinneren aan de producten die ze eerder hebben gezien, doen in de loop van de tijd uitstekend werk door gebruikers ertoe te bewegen jouw  product opnieuw te bekijken.

Voor degenen die niet bekend zijn met remarketing, raden we het ten zeerste aan deze blog te lezen over remarketing voor zoeken. In een notendop is het heel eenvoudig:

 

Jouw waarde zal dalen

Terwijl Alphabet zijn reclamedollars ziet stijgen (de inschatting is dat het in 2019 ongeveer $ 100 miljard dollar zal bereiken), zegt het ook iets over het reclamelandschap.

Steeds meer bedrijven stappen in de wereld van adverteren en plaatsen van advertenties.

Dit vertelt ons ook dat er meer bedrijven zullen zijn die dezelfde zoekwoorden nastreven en daarom stijgen ook de prijzen voor deze zoekwoorden. Het betekent dat jouw advertentie-investering harder moet werken om er ook inkomsten uit te halen. 2019 wordt dus een jaar waar jouw bedrijf moet concurreren met veel meer andere bedrijven en moet strijden voor de beste positie.

Het zal steeds moeilijker worden om te slagen met Google-advertenties zonder de juiste kennis en budget.

Het advies is om het verstandig door te brengen en te praten met mensen die weten hoe ze succesvolle campagnes moeten opzetten, zodat jij jouw geld niet verspilt aan het advertentielandschap.

CPC’s nemen toePPC-statistieken

Om in de kritische hoek te blijven: de kosten per klik (CPC) zullen toenemen. Terwijl steeds meer bedrijven de wereld van het plaatsen van advertenties betreden, zullen ook de kosten per klik (CPC’s) toe gaan nemen.

Omdat het advertentie landschap steeds drukker wordt, wordt de kwaliteit van de advertenties steeds belangrijker. In 2019 zal er veel meer aandacht aan besteed worden en Google zal campagnes belonen die volledig gericht zijn op kwaliteit. Het resultaat voor hogere kwaliteitsscores zijn betere CPC’s en betere posities voor de advertenties.

Daarom is de samenwerking tussen een sterk geoptimaliseerde website en een geoptimaliseerde Google Ads-campagne belangrijker dan ooit.

De interactie van de gebruiker met jouw website nadat deze op jouw advertentie heeft geklikt, beïnvloedt bijvoorbeeld de kwaliteitsscore. Wanneer jouw doelgroepen jouw website zijn binnengekomen nadat ze op de advertenties hebben geklikt en deze onmiddellijk verlaten, heeft dit invloed op de advertentie positie.

Dus serveer je publiek de juiste content op je website zodat ze langer op je website blijven en je betere posities krijgt.

De verandering van keywords als gevolg van de opkomst van gesproken zoekopdrachten

Een hoop mensen zijn nog steeds niet bekend met gesproken zoekopdrachten, maar het is er al een tijdje. We denken dat de generatie die jonger dan 25 is, spraakgestuurd zoeken zal gebruiken omdat ze opgroeien met deze functionaliteit en totaal anders omgaan met hun mobiel dan mensen die ouder zijn dan 25.

Het is daarom ook erg belangrijk om er nu in te investeren om straks te profiteren van deze ontwikkelingen. Terwijl het zoeken via spraak meer wordt, verandert het gebruikte zoekwoord ook mee.

Mensen vragen niet langer om een ​​specifiek kort keyword, maar zullen Google steeds vaker gebruiken om hun vragen te beantwoorden.

Het zou interessant zijn om zwaar te investeren in long-tail zoekwoorden en jouw doelgroep het antwoord op hun vraag in de advertenties van jouw organisatie te bieden.

Google Ads mogelijkheden

Onlangs werden de extra grote advertentie-indelingen in Google Ads gelanceerd. Dit betekent dat je nu een derde kop kunt toevoegen in combinatie met een tweede beschrijving. Je kan ook meer knoppen en URL-paden gebruiken. Dit betekent niet alleen dat meer informatie kan worden overgebracht, maar ook dat jouw advertenties uniek ontworpen kunnen worden.

2019 wordt het jaar waarin je veel kan testen met verschillende kopteksten en body teksten om te bepalen welke het meest succesvol is. Het moet nog blijken of dit ook tot betere conversies gaat leiden maar je kan in ieder geval een hoop variëteit aanbrengen in je campagne.

Google_Ads_Expansion_DigitalMovers

Attributie en cross channel-advertenties

De klantreis van de consument is niet meer lineair maar gaat van platform naar platform en van apparaat naar apparaat. Het is daarom niet vreemd dat in 2019 het belang van attributie zal toenemen.

Hoewel de meeste adverteerders en marketeers hiervan op de hoogte zijn, is de toewijzing van marketingcampagnes nog steeds onderbelicht. Omdat de werelden van zoeken, sociale en e-commerce samenkomen, hebben marketeers een compleet beeld van de customer journey nodig, zodat er een goed inzicht is in de campagneprestaties, attributie en dus ook het advertentiebudget.

In Google-advertenties kunt je verschillende attributie modellen gebruiken die geschikt zijn voor jouw organisatie. De tijd waarin we campagnes voor de “last-click” hebben geoptimaliseerd, is verleden tijd.

Attribution_Model_DigitalMovers

 

Lokalisatie van advertentiecampagnes

Terwijl de customer journey aan het veranderen is, verandert ook het gedrag van de consument. We weten al dat 80% van de aankopen begint met online onderzoek en dit geldt ook voor mensen die informatie zoeken over het kopen van een product.

Veel mensen doen hun onderzoek online, maar kopen het product in een fysieke winkel. Google merkte dit ook en ze ontdekten steeds meer manieren om zowel online als offline werelden te verbinden. Tijdens het gebruik van Google Ads is het mogelijk om de winkelvoorraad in jouw advertenties weer te geven. Dit maakt het gemakkelijk voor consumenten om te zien of het product dat ze zoeken beschikbaar is in hun favoriete “lokale” winkel

Belangrijkste inzichten voor 2019

De reclamewereld wordt elke dag complexer.

Met meer bedrijven die op hetzelfde zoekwoord staan, stijgen de CPC’s. Het is daarom zeer goed mogelijk dat jouw strategie die enkele jaren geleden werkte, niet meer werkt.

Daarnaast zijn de mogelijkheden binnen Google Ads ook eindeloos en zijn de kansen groot dat je niet de ROI krijgt die je ervan verwacht als je zelf gaat adverteren.

Degenen die ervoor kiezen om zelf reclamecampagnes te beheren en uit te voeren, zullen waarschijnlijk te maken krijgen met professionals en met het feit dat er veel geld en tijd verloren gaat als je niet weet wat je aan het doen bent. Professionals in Google Ads zullen daarentegen de investering waard zijn omdat die toch echt wel weten wat ze aan het doen zijn.

Neem contact op wanneer je geïnteresseerd bent in meer inkomsten uit jouw Google Ads campagnes.