Display Advertising

Home » Display Advertising

Bereik je doelgroep met programmatic display advertising

It’s no longer about mad men, it’s about math men!

Programmatic Display Advertising

Meer persoonlijk bereik op het juiste moment nodig? Programmatic display-advertising kan dat voor jou bereiken

Programmatic inkopen van media gaat, met behulp van software, een Real Time Bidding systeem (RTB) op advertentieruimte om een ​​specifieke advertentie te tonen aan een specifieke consument in een specifieke context.

Programatic display advertising kan worden gezien als het volledig automatisch aanschaffen van advertentieruimte dat zorgt voor een bepaald bereik. Algoritmen analyseren het online gedrag van consumenten op basis van cookies en big data en bepalen of bepaalde mensen de juiste doelgroep zijn voor uw specifieke advertentie.

Welkom in de wereld van Programmatic Display Advertising. De media-inkoop zowel programmatic via RTB (Real Time Bidding) alsmede met directe plaatsingen van private market places te verzorgen, zijn we in staat om een gegarandeerd bereik te realiseren binnen jouw doelgroep. Dit doen we tegen de laagst mogelijke CPM-tarieven.

Doordat je op een snelle en effectieve manier je doelgroep bereikt is display advertising een uitstekend middel om in te zetten. Het wordt niet alleen voor desktop gebruikt en voor mobile advertising. Het hangt af van jouw organisatie hoe je jezelf wilt profileren.

Het gebruik van Programmatic Display Advertising

Door gebruik te maken van dynamische en rich media banners, tekstadvertenties, video en allerlei andere methoden, brengen de specialisten van Digital Movers uw website onder de aandacht van uw favoriete doelgroep.

We gebruiken big data en perfecte segmentatie die beschikbaar is via programmatic platformen en op deze manier is het gemakkelijker om potentiële klanten op individuele basis te targeten met relevante display-advertenties terwijl ze op internet surfen.

Hoe werkt display advertising?

De zogenaamde progrmmatic display advertentie campagnes worden uitgevoerd op demand side-platforms (DSP’s) die adverteerders helpen met welke advertentievertoning ze moeten kopen. Het biedsysteem dat hierachter zit is vergelijkbaar met dat van Google Ads.

Dit maakt uw campagne super relevant in het creëren van bijvoorbeeld brand awareness en bereik. De DSP’s gebruiken uw biedingen om te bepalen tegen welke prijs welke advertentie wordt laten zien. Dit biedt u de mogelijkheid om volledig in controle te zijn over waar uw advertenties worden geplaatst.

Programmatic_Advertising_DigitalMovers

Voordelen van programmatic display advertising

Uit onderzoek van The Boston Consulting Group blijkt dat Programmatic marketing gemiddeld resulteert in een 32% lagere CPA (Cost Per Acquisition). In een andere enquête realiseerde KLM zelfs een daling van 50% in hun CPA en een toename van hun ROI van 200%. Dit betekent dat de meeste van uw kosten zullen dalen per acquisitie en een verbeterde ROI op zal leveren.

Omdat Programmatic display advertising u de mogelijkheid biedt om 1-op-1 met uw gebruiker te communiceren, biedt het de mogelijkheid om gepersonaliseerde berichten te creëren. Dit levert een positieve merkervaring op. Naast deze voordelen biedt het ook realtime gegevens en inzichten omdat u geautomatiseerde technologie gebruikt. Jij kunt nu eenvoudig volgen waar jouw advertenties worden weergegeven, in hoeverre de doelgroep betrokken is en jouw campagne precies zo aanpassen waar je wilt.

Get Your Brand Moving With Programmatic Display Advertising!