Skip to main content

Beeldextensies in Google Ads

Misschien heb je er onlangs al iets over gehoord: beeldextensies binnen Google Ads. Er wordt steeds vaker over gesproken, maar wat houdt het nu precies in? Waarom zijn beeldextensies belangrijk bij Google Ads en waar moet je rekening mee houden? Wij lichten in dit artikel een tipje van de sluier op.

 

We leggen deze nieuwe functie graag aan je uit!

Wat zijn beeldextensies?

Allereerst is het goed om te weten wat beeldextensies nu precies zijn. Een beeldextensie is een soort advertentie-extensie met een plaatje erbij. Als je hiervoor kiest bij Google Ads, zal er een kleine foto bij je advertentie weergegeven kunnen worden. Deze komt dan naast de tekst in de zoekresultaten. Dankzij de afbeelding zal je advertentie eerder opvallen binnen de zoekresultaten. Bovendien kun je prospects zo meteen een eerste indruk geven van je product of dienst.

Waarom zijn beeldextensies belangrijk bij Google Ads?

Beeldextensies zijn dus onder andere belangrijk om je advertentie beter op te laten vallen. Doordat je website met een afbeelding meer opvalt in de zoekresultaten, zijn mensen eerder geneigd om naar jouw website door te klikken. Bovendien krijgen bezoekers een duidelijker beeld van het product of de dienstverlening, waardoor het verkeer dat op je website landt meer gericht zal zijn. Verder zijn beeldextensies in Google Ads een manier om meer herkenning te creëren.

Beeldextensies bij Google Ads hebben dus een aantal voordelen:

 

  • Je vergroot je zichtbaarheid
  • Bezoekers krijgen een duidelijker beeld van je product of dienst
  • De bezoekers die op je website terechtkomen zijn relevanter
  • Je creëert meer herkenning op het internet

Waar moet je rekening mee houden wanneer je beeldextensies gebruikt in je Google Ads campagnes?

Nu we gezien hebben dat beeldextensies duidelijk voordelen hebben, is het wel zo fijn om te weten hoe je hiermee aan de slag kunt gaan. Waar moet je rekening mee houden bij het gebruik van beeldextensies bij Google Ads? Momenteel staat deze functie nog in de kinderschoenen. In Google Ads zijn beeldextensies sinds kort beschikbaar als bètaversie. Het is in theorie gratis, maar net als bij de andere extensies betaal je per klik.

De volgende zaken zijn belangrijk om rekening mee te houden bij beeldextensies binnen Google Ads:

 

  • Gebruik uitsluitend afbeeldingen van hoge kwaliteit
  • Je kunt tot 20 afbeeldingen uploaden
  • Vierkante afbeeldingen zijn het meest geschikt voor Google Ads
  • Zorg ervoor dat de foto voldoet aan de vereisten van Google Ads
  • Het kan 5 werkdagen duren voor een beeldextensie in Google getoond wordt
  • Je dient toegang te hebben met je account

 

Hulp nodig bij de beeldextensies in je Google Ads campagnes?

Wil je graag beeldextensies inschakelen bij Google Ads, maar weet je niet precies aan welke vereisten deze moeten voldoen? Of weet je niet zeker of je toegang hebt met je account? Onze SEA specialisten staan altijd klaar om je verder te helpen!

Mathias Aaftink

Auteur Mathias Aaftink

Intrigued by customer behavior, online performance marketing and customer experience and the way organizations act on that. With my experience I feel comfortable in the world of (digital) marketing and branding. I take on new challenges with great pleasure and I immediately feel a great sense of responsibility for making it into a success. Projects where I can use my entrepreneurial skills and mindset give me a lot of energy and this is where I can be an added value for for you.

Meer berichten van Mathias Aaftink
Chat openen
1
👋 Samen online groeien en mooie resultaten behalen? 📈 Stuur ons een WhatsApp berichtje en ontvang meer informatie!