Ontmoet Mathias Aaftink – De eigenaar van Digital Movers

Ontmoet Mathias Aaftink – De eigenaar van Digital Movers

Digital Movers groeit snel en viert over een paar maanden zijn vijfde verjaardag. Hoog tijd om – voor wie hem nog niet kent – het gezicht achter het bedrijf, de drijvende kracht en de ultieme mover aan je voor te stellen: Mathias Aaftink.

Wat is jouw rol binnen Digital Movers?

Mijn rol verschilt van strategisch meedenken met onze klanten en hen helpen meer resultaat te behalen, tot het opzetten van de campagnes zelf. Daarnaast help ik onze medewerkers om de beste resultaten uit de campagnes te halen.

Affiliate meets online marketing

In het verleden heb ik een affiliate marketing bedrijf opgericht (VIP Response, voorheen GoodGoodies genoemd), dat ik vier jaar heb gerund van mijn 17e tot mijn 21e. Daarna ben ik verantwoordelijk geweest voor de Global Marketing E-bikes afdeling bij Giant Bicycles. Vanaf hier keerde mijn reis terug naar de digitale wereld, met een aantal eigen webshops en Digital Movers. Deze brede ervaring van affiliate marketing tot media buy in en online marketing kanalen, zoals Social ads en Google Ads, maakt dat wij onze klanten goed kunnen helpen met hun complete online marketing strategie.

“Deze brede ervaring van affiliate marketing tot media buy in en online marketing maakt dat wij onze klanten goed kunnen helpen met hun complete online marketing strategie”

Het begeleiden van de digitale beweging van organisaties in de juiste richting: groei

Digitale marketing biedt alles waar wij voor staan: het levert resultaat op, het laat je in het onbekende duiken en vanuit daar bouw je verder met de data die je verzamelt. Als je het op de juiste manier doet, kun je je klanten een enorme meerwaarde bieden door hen het juiste aanbod te doen.

Persoonlijk wilde ik Digital Movers starten omdat ik het altijd leuk vind om waarde toe te voegen aan de mensen en organisaties die we helpen, en hen wegwijs te maken in de digitale wereld. Tijdens mijn reis in het digitale landschap heb ik veel organisaties zien worstelen en problemen zien hebben met digitale marketing. Ik haal er erg veel plezier uit organisaties en mensen te helpen met het opdoen van meer kennis en het begeleiden van hun digitale beweging in de juiste richting: groei.

Terugkijkend op de afgelopen vier jaar

Ik denk dat onze grootste prestatie tot nu toe het doen van grote campagnes als Feyenoord en de Keune campagne in samenwerking met de Televizier Ring was. Hoewel dit meer ‘branding’-campagnes waren, was het erg leuk om voor zulke grote merken te werken. Bovendien was het heel inspirerend om na te denken over de concepten en het activatiegedeelte hiervan. Daarnaast vind ik webshops en de groei van deze webshops nog steeds een maandelijkse prestatie op zichzelf. Je moet resultaatgericht blijven en continu resultaat naar deze klanten brengen, waardoor het veel van jouw vaardigheden als digital marketeer vraagt.

Ik denk dat ik het meest trots ben op het team waarmee we werken. We hebben een zeer gespecialiseerd team van professionals. Ze pushen zichzelf altijd naar het volgende niveau, of het nu in hun persoonlijke ontwikkeling of in hun werkvaardigheden is.

“Ik denk dat ik het meest trots ben op het team waarmee we werken. We hebben een zeer gespecialiseerd team van professionals.”

Het bedrijf moet over vijf jaar zo solide in vaardigheden zijn als Merkle

We groeien snel, dus onze volgende stap is om mensen aan boord te krijgen met hetzelfde DNA als de huidige mensen in ons team. Onze volgende mijlpaal, zakelijk gezien, zal zijn dat we meer en meer in het datagedeelte van digitale marketing zullen stappen. Dit wordt steeds belangrijker om een nog beter inzicht te krijgen in de huidige consumenten en hoe zij op en buiten de website met merken omgaan.

We hebben gezegd dat het bedrijf binnen de komende vijf jaar even solide moet zijn wat betreft vaardigheden als een bedrijf als Merkle. Met de juiste mensen en klanten aan boord moet dat makkelijk kunnen!

“Mijn twee zoontjes en mijn vriendin maken me gelukkig, terwijl mijn vrienden me altijd inspireren om de volgende sprong in het diepen te wagen.”

Ontmoet de man achter de professional

Sporten, borrelen met vrienden en familie: mijn leven in een notendop. Mijn twee zoontjes en mijn vriendin maken me gelukkig, terwijl mijn vrienden me altijd inspireren om de volgende sprong in het diepen te wagen. Ik haal veel inspiratie uit wat mijn vrienden tot nu toe hebben bereikt. Toch vind ik het meest inspirerende van alles het hebben van kleine kinderen , als ze niet ziek zijn. Waarom? Omdat ze puur en zonder grenzen zijn. Dit inspireert me elke dag en laat me inzien dat trouw blijven aan jezelf het krachtigste is wat je kunt doen.

Daarnaast ben ik in mijn vrije tijd een actieve sporter, dat maakt mijn hoofd leeg en houdt me scherp en fris. Ook drink ik graag een drankje met vrienden. De combinatie van beiden is uiteraard nog beter!