Skip to main content

De ultieme gids voor het uitbesteden van SEO

Tot enkele jaren terug was het gemakkelijker om een website in zoekmachines te laten rangschikken maar SEO is de afgelopen jaren veel veranderd. Er zijn nieuwe SEO-technieken ontwikkelt die massaal worden omarmt om de websitepositie in zoekmachines te verbeteren. Het succes van jouw digitale marketingcampagnes hangt grotendeels af van SEO. Als er één manier is om de aandacht van je doelgroep te trekken en organisch verkeer naar je website te genereren, dan is het wel door middel van SEO.

Maar laten we eerlijk zijn: hoe aantrekkelijk SEO ook lijkt, het is een van de meest tijdrovende taken. En als je een beginner bent, is de kans groot dat je professionele hulp nodig hebt om SEO goed uitgevoerd te krijgen. Laten we, voordat we de tips voor het uitbesteden van SEO bespreken, eens kijken naar de redenen waarom je SEO zou moeten uitbesteden.

Investeer meer tijd in de groei van uw bedrijf

Wanneer je een bedrijf runt, is marketing niet het enige dat je van tevoren moet plannen. Als bedrijfseigenaar moet je je concentreren op de groeistrategie van het bedrijf, de omgang met jouw klanten, de productie en distributie van producten, transport en andere activiteiten.

SEO is niet zo eenvoudig als het plaatsen van een paar foto’s van jouw product en verwachten dat jouw klanten jouw website bezoeken en een bestelling plaatsen. Voor een effectieve SEO-strategie moet de focus liggen op het versterken van jouw verkooptrechter. Je moet jouw publiek door de verkooptrechter leiden om gekwalificeerde leads te genereren en jouw prospects om te zetten in loyale klanten.

Het is niet gek om het gevoel te hebben je óf te kunnen concentreren op de groei van jouw bedrijf óf SEO uit te kunnen voeren. Dat laatste is namelijk een tijdrovende, maar innovatieve marketingmethode. Er staan tenslotte miljoenen websites op het internet, en het hebben van een nieuwe website op de eerste pagina van het zoekresultaat is zeker geen makkie. Bovendien vereist SEO uitgebreide kennis van het nieuwste algoritme van Google, hoe het werkt en de factoren die jouw website omhoog stuwen. Kortom, het uitbesteden van uw SEO is het beste wat je voor jouw bedrijf kunt doen, omdat het een geweldige manier is om de zichtbaarheid van jouw website en de algehele prestaties van jouw bedrijf in de markt te vergroten.

Vind het geschikte (SEO) marketingbureau voor jouw bedrijf

You will find hundreds of marketing agencies that offer premium SEO services and the best results. While many claim to offer guaranteed results, not everyone manages to deliver accurate results. It’s important to consider a few important factors before choosing an SEO company. For instance, your objectives, budget, needs, and expectations play a pivotal role in helping you select the best SEO company for your business. There are a few ways to find the best and most reliable SEO company. We will explain them in detail.

Doe onderzoek

Het spreekt voor zich dat onderzoek de eerste stap is bij het inhuren van een goed SEO marketingbureau. Eenvoudig Google-onderzoek zal hier echter niet werken. Als je een gevestigd bedrijf runt, is de kans groot dat je voor de lange termijn met een SEO marketingbureau zult samenwerken. Uitgebreid onderzoek is dus belangrijk voordat je een dergelijke samenwerking aangaat. Zoals eerder vermeld, is niet elk marketingbureau in staat om je de diensten aan te bieden die je nodig heeft om te groeien in deze competitieve markt. Bekijk de website van het marketingbureau voor meer informatie over hun aanbod, ervaringen uit het verleden, klantreviews en andere details. Het gedeelte met klantreviews bevat de beoordelingen die door hun eerdere klanten zijn gepubliceerd. Het suggereert hun werkgeschiedenis en de ervaring van de vorige klanten met het marketingbureau.

Een belangrijk ding om op te merken is dat niet elke review die door het bedrijf wordt gepubliceerd, echt is. Ze kunnen neprecensies plaatsen om de aandacht van het publiek te trekken en er geloofwaardig uit te zien. Je kunt beter de recensies van klanten voor het betreffende bedrijf controleren op Yelp en andere sociale sites. Ook kun je meer informatie over de website vinden op Google Mijn Bedrijf profiel en andere rubrieken.

Pas op voor ‘nep’ bureaus!

Geen enkel marketingbureau kan ‘gegarandeerde rankings’-beloften maken. Dat komt omdat SEO één van de meest onvoorspelbare en complexe marketingstrategieën is, waar niemand resultaten kan garanderen. Hoewel een marketingbureau een geweldige reputatie en een uitstekende staat van dienst heeft, kunnen ze nooit de beste resultaten garanderen. Ook als een marketingbureau diensten en voordelen aanbiedt die te mooi klinken om waar te zijn, is het beter om over te stappen naar een betrouwbare en meer authentiek marketingbureau. Je moet op zoek gaan naar een bedrijf dat realistische, transparante en haalbare verwachtingen stelt.

On-page, Off-page en technische SEO-optimalisatie

Zoekmachineoptimalisatie beperkt zich niet tot on-site SEO. Het is misschien wel het meest cruciale onderdeel van zoekmachineoptimalisatie maar on-page biedt SEO alleen niet de beste resultaten. Je moet zich ook concentreren op off-page optimalisatie en technische SEO om de beste resultaten te behalen. Het marketingbureau moet bijvoorbeeld bereid zijn om jouw website te optimaliseren voor inhoud, laadsnelheid, zoekwoorden en andere belangrijke elementen.

Blijf bij ‘White Hat’ SEO

De dagen dat mensen hun website bovenaan de zoekmachine kregen met black hat SEO zijn allang voorbij. Tegenwoordig bestraft Google websites die black hat SEO-strategieën gebruiken voor het rangschikken van websites. Zoals de naam al aangeeft, gaat black hat SEO in tegen de SEO-richtlijnen die Google heeft opgesteld voor website-optimalisatie. Google heeft om een bepaalde reden verschillende ranking tactieken verboden. Google wil een gebruikersgericht platform creëren dat de meest relevante en nauwkeurige resultaten biedt voor vragen van klanten.

Hoewel zoekwoorden het belangrijkst zijn voor het rangschikken, moet je jouw website nooit volproppen met zoekwoorden. Sterker nog, overmatig gebruik van zoekwoorden kan een negatieve invloed hebben op de positie van jouw website. In plaats van jouw website hoger in de zoekresultaten te plaatsen, bestraft Google jouw pagina als je er teveel zoekwoorden in verwerkt. Ook kan het kopiëren van inhoud van andere websites, het kopen en verkopen van backlinks om autoriteit op te bouwen en het gebruik van andere dergelijke black hat SEO-praktijken jouw website-ranking verlagen.

Hulp nodig bij jouw SEO-optimalisaties? Onze SEO specialisten staan altijd klaar om je verder te helpen!

Mathias Aaftink

Auteur Mathias Aaftink

Geïntrigeerd door klantgedrag, performance marketing en klantervaring en de manier waarop organisaties daarop inspelen. Met mijn ervaring voel ik me thuis in de wereld van (digitale) marketing en branding. Ik ga nieuwe uitdagingen met veel plezier aan en voel meteen een groot verantwoordelijkheidsgevoel om er een succes van te maken. Projecten waarbij ik mijn ondernemende vaardigheden en mindset kan inzetten geven mij veel energie en dit is waar ik voor u van toegevoegde waarde kan zijn.

Meer berichten van Mathias Aaftink
Chat openen
1
👋 Samen online groeien en mooie resultaten behalen? 📈 Stuur ons een WhatsApp berichtje en ontvang meer informatie!