Skip to main content

Hoe snel kun je lezen? Sneller dan visuele inhoud? Je bent waarschijnlijk op de hoogte van het feit dat je de visuele inhoud 60.000 keer sneller verwoordt dan tekst, daarom zullen we je meer uitleg geven over hoe je de perfecte bumperadvertentie kan maken die slechts 6 seconden lang is. Want ja het heeft te maken met YouTube ads

In 2016 lanceerde YouTube hun bumperadvertenties die je 30 seconden de tijd gaven om je verhaal te vertellen. Het ontwikkelde zich in de richting van 15 seconden en tegenwoordig moet je je verhaal in 6 seconden vertellen. Wetende dat de hersenen visuele beelden binnen een fractie van een seconde kunnen verwerken, zou 6 seconden voldoende moeten zijn om de aandacht van jouw publiek te trekken en jouw verhaal te vertellen. Houd er altijd rekening mee dat mensen op een video hebben geklikt en erop wachten om deze te bekijken. De vraag is hoe kan je in zes seconden de aandacht van je publiek trekken? We zullen een aantal mogelijkheden trekken die je kunt gebruiken om binnen 6 seconden je perfecte bumperadvertentie te maken.

  1. Focus op relatable storytelling

Pak ze bij het nekvel en laat ze nooit meer los. Om dit te doen moet je komen met onderwerpen en dingen waar ze betrekking op hebben. Wanneer het publiek zich kan identificeren met je visuele inhoud, projecteren ze hun eigen ervaring in het stuk en vullen ze de lege plekken op. Omdat je afbeeldingen kunt gebruiken, kun je dit binnen een korte tijd heel gemakkelijk vertellen.

Bekijk deze advertentievideo waarin de bezorger aanbelt en de klant te laat is om de deur te openen. Dit is een situatie waar iedereen zich mee kan identificeren en is daarom erg handig wanneer je verbinding wilt maken met jouw doelgroep.

  1. Emoties

Zoals dingen waar mensen zich mee kunnen identificeren, werken emoties heel goed in de beperkte tijd die je hebt. Gebruik primaire emoties zoals; liefde, vreugde, verrassing, woede, verdriet en angst. Emoties helpen mensen met hun verlangen om meer te zien.

Veel liefde en vreugde in de toevoeging van AirBnB:

  1. Focus op doel

Als je 30 seconden hebt, kun je een heel verhaal vertellen, als je maar 6 seconden op doel hebt. Binnen deze zes seconden moet je je op één ding concentreren en het heel goed doen. De doelgroepen die jouw advertentie te zien krijgen, moeten de boodschap in een fractie van een seconde ontvangen en het is verstandig om je te concentreren op een van de belangrijkste productkenmerken, een grap of wat het belangrijkst is voor jouw merk.

  1. Gebruik slow-motion effects:

Als je slow motion-beelden gebruikt, ziet de video er langer uit en wordt jouw kijkervaring intenser. Het brein wordt misleid terwijl de advertentie nog zes seconden aanhoudt. Burn heeft fantastisch werk geleverd met hun videoadvertentie waarin ze hun energiedrank presenteerden:

  1. Maak series en concentreer niet alleen op afzonderlijke ads

Je kunt korte advertenties van zes seconden maken die deel uitmaken van iets groters. De campagnes die we hebben geanalyseerd en succesvol waren, gingen verder dan een enkele advertentie en verkenden meerdere ideeën of berichten. Dit houdt ook uw inhoud fris, terwijl jouw doelgroep zich ook niet hoeft te vervelen. We raden je aan 4-6 advertentie-advertenties te maken, zodat je meer impact kunt genereren dan één enkele afzonderlijke advertentie.

Hoewel het in het Italiaans is, zal je het waarschijnlijk wel begrijpen:

 In summary

Je kunt binnen zes seconden veel vertellen, terwijl visuele inhoud 60.000 keer sneller kan worden verteerd in vergelijking met tekst. Als je dit weet, moet je je advertentie van zes seconden ontwikkelen met emotionele kenmerken waar mensen zich mee kunnen identificeren. Je kunt je doelgroep op een eenvoudige manier pakken wanneer je je alleen op 1 doel of functie binnen de video concentreert. Als je de kans hebt, bouw dan altijd een slow-motion effect op en probeer een verhaallijn te maken met 4-6 afzonderlijke advertenties. Als je al deze tips combineert, weet je zeker dat je een uitstekende toevoeging zult maken om je doelgroep te bereiken en ze nooit meer los te laten.

Mathias Aaftink

Auteur Mathias Aaftink

Geïntrigeerd door klantgedrag, performance marketing en klantervaring en de manier waarop organisaties daarop inspelen. Met mijn ervaring voel ik me thuis in de wereld van (digitale) marketing en branding. Ik ga nieuwe uitdagingen met veel plezier aan en voel meteen een groot verantwoordelijkheidsgevoel om er een succes van te maken. Projecten waarbij ik mijn ondernemende vaardigheden en mindset kan inzetten geven mij veel energie en dit is waar ik voor u van toegevoegde waarde kan zijn.

Meer berichten van Mathias Aaftink

Laat een reactie achter

Chat openen
1
👋 Samen online groeien en mooie resultaten behalen? 📈 Stuur ons een WhatsApp berichtje en ontvang meer informatie!